Postępowanie karne I
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0101DJ31PKI |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Postępowanie karne I |
Jednostka: | Wydział Prawa i Administracji |
Grupy: |
Prawo, 5 sem, niestacjonarne - 2022Z |
Punkty ECTS i inne: |
6.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Skrócony opis: |
Celem wykładu jest zapoznanie studentów z regulacjami zawartymi w kodeksie postępowania karnego, co zapewni właściwe przygotowanie absolwenta uczelni do wykonywania zawodu sędziego, prokuratora, adwokata, radcy prawnego, kuratora sądowego, czy funkcjonariusza organów ścigania. Tematyka wykładu prawa karnego procesowego przedstawia obowiązujące regulacje prawne w kontekście poglądów doktryny, jak i tendencji orzecznictwa sądowego, przy uwzględnieniu współczesnych standardów międzynarodowych. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-18 |
Przejdź do planu
PN WYK
WT CW
CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Magdalena Kornak, Tomasz Krawczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin na ocenę | |
Pełny opis: |
Wykłady: Przyjmuje się że realizacja każdego ze wskazanych poniżej tematów zajmuje: na studiach stacjonarnych – 2 h dydaktyczne na studiach niestacjonarnych – 1 h dydaktyczna (z koniecznością uzupełnienia wiedzy w ramach pracy własnej studenta) 1.Wprowadzenie do teorii procesu karnego (istota i pojęcie prawa karnego procesowego, istota, cele i funkcje procesu karnego, przedmiot i struktura procesu karnego, źródła prawa karnego procesowego, wykładnia przepisów prawa karnego procesowego, czasowe i miejscowe obowiązywanie prawa karnego procesowego) 2.Naczelne zasady procesu karnego (zasada prawdy materialnej, zasada swobodnej oceny dowodów, zasada obiektywizmu, zasada bezpośredniości, zasada skargowości a zasada postępowania z urzędu, zasada kontradyktoryjności a zasada śledcza, zasada ustności i pisemności, zasada legalizmu a zasada oportunizmu, zasada domniemania niewinności, zasada in dubio pro reo, zasada ciężaru dowodu, zasada prawa do obrony, zasada jawności, zasada koncentracji materiału dowodowego) 3.Przesłanki i gwarancje procesowe 4.Właściwość (miejscowa, rzeczowa, funkcjonalna, z delegacji, z łączności spraw) i skład sądu Ćwiczenia: 1. Uczestnicy procesu karnego (oskarżyciel publiczny, pokrzywdzony, oskarżyciel posiłkowy, oskarżyciel prywatny, powód cywilny, oskarżony, obrońca, pełnomocnik, strony zastępcze, przedstawiciele ustawowi stron, podmiot zobowiązany do zwrotu korzyści majątkowej, rzecznicy interesu społecznego) 2. Czynności procesowe (pojęcie czynności procesowej i jej dopuszczalność, forma czynności procesowych, skuteczność czynności procesowej, terminy czynności procesowych, miejsce czynności procesowych, dokumentowanie czynności procesowych, klasyfikacja czynności procesowych, odtworzenie zaginionych lub zniszczonych akt ) 3. Dowody i czynności dowodowe w procesie karnym (pojęcie dowodu i prawa dowodowego, przedmiot dowodu, dopuszczalność i niedopuszczalność dowodu, surogaty dowodowe, rodzaje dowodów, zakazy dowodowe, etapy dowodzenia, charakterystyka poszczególnych dowodów – wyjaśnienia oskarżonego, zeznania świadka, opinia biegłego, oględziny i eksperyment procesowy, dowód z dokumentu, wywiad środowiskowy, świadek incognito i świadek koronny ) EFEKTY UCZENIA SIĘ (przedmiotowe): Student po zakończeniu kursu: ODNIESIENIE DO EFEKTÓW KIERUNKOWYCH: w zakresie wiedzy: zna i rozumie W pogłębionym stopniu zna i rozumie znaczenie nauki procedury karnej w obszarze gałęzi prawa penalnego. W pogłębionym stopniu zna i rozumie terminologię znaną procedurze karnej. W pogłębionym stopniu zna ewolucję procedury karnej. W pogłębionym stopniu zna i rozumie relacje pomiędzy polską procedurą karną a regulacją europejską. W pogłębionym stopniu zna i rozumie procesu stanowienia i stosowania norm postępowania karnego. W pogłębionym stopniu zna i rozumie relacje występujące w procesie karnym. W pogłębionym stopniu zna techniki uzyskiwania wiedzy na temat procedury karnej z baz pi programów prawniczych. K_W01 K_W02 K_W03 K_W06 K_W07 K_W08 K_W14 w zakresie umiejętności: potrafi Potrafi wyjaśnić związki pomiędzy procedurą karną i metodyką karania sprawców przestępstw a nastrojami społecznymi i podejściem przez społeczeństwo do przestrzegania prawa. Potrafi porównać polski system postępowania karnego z innymi systemami europejskimi. Potrafi dokonać analizy prostych kazusów z zakresu procedury karnej. Potrafi formułować proste hipotezy badawcze z zakresu procedury karnej. Potrafi sporządzić pismo procesowe w postępowaniu karnym. K_U01 K_U02 K_U05 K_U07 K_U13 w zakresie kompetencji społecznych: jest gotów do Jest gotowy do pogłębiania swojej wiedzy z zakresu postępowania karnego w obrębie zagadnień teoretycznych i praktycznych. Jest gotowy do współdziałania z innymi niż prawnicy osobami uczestniczącymi w procesie karnym. Jest gotowy do przestrzegania etosu prawnika przy obsłudze spraw karnych. K_K01 K_K02 K_K05 FORMA ZALICZENIA PRZEDMIOTU: METODY ZALICZENIA (metody i kryteria oceny) metody kryteria oceny Egzamin/ zaliczenie na ocenę egzamin Egzamin pisemny w formie pytań otwartych Sprawdzana jest prawidłowość odpowiedzi na każde z pytań. kolokwium Kolokwium pisemne w formie pytań otwartych. Sprawdzana jest prawidłowość odpowiedzi na każde z pytań praca domowa Przygotowanie się na kolejne zajęcia. Weryfikacja przygotowania studenta na zajęcia. aktywność na zajęciach Udział w dyskusjach. Aktywne uczestniczenie w zajęciach nagradzane jest dodaniem 0,5 stopnia do oceny z ćwiczeń obecność na zajęciach Obecność na ćwiczeniach jest obowiązkowa. inne: jakie? - METODY WERYFIKACJI OSIĄGNIĘCIA PRZEZ STUDENTA EFEKTÓW UCZENIA SIĘ: w zakresie wiedzy Egzamin, kolokwium w zakresie umiejętności Egzamin kolokwium, aktywność na zajęciach w zakresie kompetencji społecznych Ocena postaw studenta - aktywność, zaangażowanie, obowiązkowość |
|
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA I UZUPEŁNIAJĄCA: Obowiązkowa: T. Grzegorczyk, J. Tylman, Polskie postępowanie karne, Wydanie VI Wydawnictwo Prawnicze LexisNexis, Warszawa 2019 i n. K. Marszał, red., Proces karny, Wydawnictwo VOLUMEN, Warszawa 2019 i n. S. Waltoś, P. Hofmański, Proces karny. Zarys systemu, Wydawnictwo Prawnicze PWN, Warszawa 2019 Uzupełniająca: T. Grzegorczyk, Kodeks postępowania karnego. Komentarz, Warszawa 2019 i n. M. Czajka, A. Światłowski, Prawo w diagramach. Kodeks postępowania karnego. Bielsko-Biała 2013 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WYK
WT CW
CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Magdalena Kornak, Tomasz Krawczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin na ocenę |
|
Pełny opis: |
TEMATY POSZCZEGÓLNYCH ZAJĘĆ Z PODZIAŁEM NA LICZBĘ GODZIN: Wykłady stacjonarne: 1. Wprowadzenie do teorii procesu karnego cz. I (istota i pojęcie prawa karnego procesowego, istota, cele i funkcje procesu karnego, przedmiot i struktura procesu karnego) – 2 h 2. Wprowadzenie do teorii procesu karnego cz. II (źródła prawa karnego procesowego, wykładnia przepisów prawa karnego procesowego, czasowe i miejscowe obowiązywanie prawa karnego procesowego) – 2 h 3. Naczelne zasady procesu karnego cz. I (zasada prawdy materialnej, zasada swobodnej oceny dowodów, zasada obiektywizmu, zasada bezpośredniości, zasada skargowości a zasada postępowania z urzędu, zasada kontradyktoryjności a zasada śledcza) – 2 h 4. Naczelne zasady procesu karnego cz. II (zasada ustności i pisemności, zasada legalizmu a zasada oportunizmu, zasada domniemania niewinności, zasada in dubio pro reo, zasada ciężaru dowodu, zasada prawa do obrony, zasada jawności, zasada koncentracji materiału dowodowego) 2h 5. Właściwość sądu cz. I (miejscowa, rzeczowa) – 2 h 6. Właściwość sądu cz. II (funkcjonalna, z delegacji, z łączności spraw) i skład sądu – 2 h. 7. Wprowadzenie do dowodów (pojęcie dowodu i prawa dowodowego, przedmiot dowodu, dopuszczalność i niedopuszczalność dowodu, surogaty dowodowe, rodzaje dowodów) – 2 h 8. Charakterystyka poszczególnych dowodów cz. I – przesłuchani i jego istota, specyfika przesłuchania podejrzanego/oskarżonego – 2 h 9. Charakterystyka poszczególnych dowodów cz. II – świadek i jego zeznania świadka – 2 h 10. Przesłuchanie małoletniego świadka i jego specyfika – 2 h 11. Charakterystyka poszczególnych dowodów cz. III – biegły i jego opinia biegłego – 2 h 12. Charakterystyka poszczególnych dowodów cz. IV - oględziny i ich rodzaje, okazanie , konfrontacja i eksperyment procesowy 2 h 13. Charakterystyka poszczególnych dowodów cz. V – badania osobopoznawcze, wywiad środowiskowy, świadek incognito i świadek koronny ) – 2 h 14. Zakazy dowodowe w postępowaniu karnym cz. I (istota zakazów i ich podział, zakazy o charakterze bezwzględnym) 15. Zakazy dowodowe w postępowaniu karnym cz. II (zakazy dowodowe o charakterze względnym) – 2 h Wykład niestacjonarne: 1. Wprowadzenie do teorii procesu karnego (istota i pojęcie prawa karnego procesowego, istota, cele i funkcje procesu karnego, przedmiot i struktura procesu karnego) – 2 h 2. Naczelne zasady procesu karnego cz. I (zasada prawdy materialnej, zasada swobodnej oceny dowodów, zasada obiektywizmu, zasada bezpośredniości, zasada skargowości a zasada postępowania z urzędu, zasada kontradyktoryjności a zasada śledcza) – 2 h 3. Naczelne zasady procesu karnego cz. II (zasada ustności i pisemności, zasada legalizmu a zasada oportunizmu, zasada domniemania niewinności, zasada in dubio pro reo, zasada ciężaru dowodu, zasada prawa do obrony, zasada jawności, zasada koncentracji materiału dowodowego) 2h 4.Właściwość sądu 5. Wprowadzenie do dowodów i charakterystyka poszczególnych dowodów cz. I – przesłuchanie i jego istota, specyfika przesłuchania podejrzanego/oskarżonego – 2 h 6. Charakterystyka poszczególnych dowodów cz. II – świadek i jego zeznania świadka oraz biegły i jego opinia – 2 h 7. Charakterystyka pozostałych dowodów cz. III - oględziny i ich rodzaje, okazanie , konfrontacja i eksperyment procesowy, badania osobopoznawcze, wywiad środowiskowy, świadek incognito i świadek koronny ) – 2 h 8. Zakazy dowodowe w postępowaniu karnym (istota zakazów i ich podział, zakazy o charakterze bezwzględnym i względnym) – 2 h Ćwiczenia stacjonarne: 1. Prawo karne procesowe jako realizacja prawa karnego materialnego (definicja pr. karnego procesowego, przedmiot procesu karnego) – 2h 2. Funkcje i formy procesu karnego (funkcje oskarżania, obrony, orzekania; formy skargowa, inkwizycyjna, mieszana) – 2 h 3. Źródła prawa karnego procesowego, obowiązywanie przepisów w czasie i miejscu, wykładnia przepisów – 2 h 4. Właściwość sądu w ujęciu praktycznym (właściwość miejscowa, rzeczowa, funkcjonalna) 5. Podmioty i uczestnicy procesu karnego cz. I (organy procesowe) – 2 h 6. Podmioty i uczestnicy procesu karnego cz. II (strony procesu, inni uczestnicy postpowania karnego) – 2h 7. Przesłanki procesowe (pocięcie i rodzaje przesłanek) – 2h 8. Przeszkody procesowe (materialne i niematerialne) – 2 h 9. Czynności procesowe cz. I (pojęcie czynności procesowej i jej dopuszczalność, forma czynności procesowych, skuteczność czynności procesowej) – 2h 10. Czynności procesowe cz. II (terminy czynności procesowych, miejsce czynności procesowych, dokumentowanie czynności procesowych) - 2 11. Czynności procesowe cz. III (klasyfikacja czynności procesowych, odtworzenie zaginionych lub zniszczonych akt ) – 2h 12. Orzeczenia, zarządzenia, polecenia – 2h 13. Dowody w procesie karnym cz. I (pojęcie dowodu i prawa dowodowego, przedmiot dowodu) – 2h 14. Dowody w procesie karnym cz. II (dopuszczalność i niedopuszczalność dowodu, surogaty dowodowe, rodzaje dowodów) – 2 h 15. Zakazy dowodowe w ujęciu praktycznym – 2h Ćwiczenia niestacjonarne: EFEKTY UCZENIA SIĘ (przedmiotowe): Student po zakończeniu kursu: ODNIESIENIE DO EFEKTÓW KIERUNKOWYCH: w zakresie wiedzy: zna i rozumie W pogłębionym stopniu zna i rozumie znaczenie nauki procedury karnej w obszarze gałęzi prawa penalnego. W pogłębionym stopniu zna i rozumie terminologię znaną procedurze karnej. W pogłębionym stopniu zna ewolucję procedury karnej. W pogłębionym stopniu zna i rozumie relacje pomiędzy polską procedurą karną a regulacją europejską. W pogłębionym stopniu zna i rozumie procesu stanowienia i stosowania norm postępowania karnego. W pogłębionym stopniu zna i rozumie relacje występujące w procesie karnym. W pogłębionym stopniu zna techniki uzyskiwania wiedzy na temat procedury karnej z baz programów prawniczych. P_W01 P_W02 P_W03 P_W06 P_W07 P_W08 P_W14 w zakresie umiejętności: potrafi Potrafi wyjaśnić związki pomiędzy procedurą karną i metodyką karania sprawców przestępstw a nastrojami społecznymi i podejściem przez społeczeństwo do przestrzegania prawa. Potrafi porównać polski system postępowania karnego z innymi systemami europejskimi. Potrafi dokonać analizy prostych kazusów z zakresu procedury karnej. Potrafi formułować proste hipotezy badawcze z zakresu procedury karnej. Potrafi sporządzić pismo procesowe w postępowaniu karnym. P_U01 P_U02 P_U05 P_U07 P_U13 w zakresie kompetencji społecznych: jest gotów do Jest gotowy do pogłębiania swojej wiedzy z zakresu postępowania karnego w obrębie zagadnień teoretycznych i praktycznych. Jest gotowy do współdziałania z innymi niż prawnicy osobami uczestniczącymi w procesie karnym. Jest gotowy do przestrzegania etosu prawnika przy obsłudze spraw karnych. P_K01 P_K02 P_K05 FORMA ZALICZENIA PRZEDMIOTU: METODY ZALICZENIA (metody i kryteria oceny) Metody kryteria oceny Egzamin/ zaliczenie na ocenę Egzamin pisemny w formie 3 pytań otwartych Oceniana jest merytoryczna prawidłowość odpowiedzi na pytania, spójność odpowiedzi, jej zwięzłość oraz stosowanie przez studentów języka prawniczego. Skala ocen dla 3 pisemnych pytań: 3-2,75 pkt- bbd 2,5-2,74 pkt – db plus 2,0-2,44-db 1,85-1,99- db- 1,75- dst plus 1,5-1,74 – dst 1,25-1,54- dst- 0-1,24= ndst Ćwiczenia stacjonarne: Kolokwium: Test 23 pytań zamkniętych, trzy warianty odpowiedzi, jedna odpowiedź poprawna. Test uzupełnia zadanie kazusowe. Sprawdzana jest prawidłowość odpowiedzi na każde z pytań. Punkt przyznawany jest za poprawną odpowiedź. Kazus oceniany jest pod względem poprawności wyboru rozstrzygnięcia i jego formy. Za prawidłowo rozwiązany kazus przyznawane są 2 pkt, po jednym za treść i formę. Punktacja z testu i kazusu - suma: 25-23 – bdb 22-21- db plus 20-19 – db 18-17 – dst plus 16-14 – dst Poniżej 14 - ndst praca domowa Przygotowanie się na kolejne zajęcia. Weryfikacja przygotowania studenta na zajęcia. Wykład: aktywność na zajęciach Udział w dyskusjach. Aktywne uczestniczenie w zajęciach nagradzane jest dodaniem 0,5 stopnia do oceny z wykładu obecność na zajęciach Obecność na ćwiczeniach jest obowiązkowa. METODY WERYFIKACJI OSIĄGNIĘCIA PRZEZ STUDENTA EFEKTÓW UCZENIA SIĘ: w zakresie wiedzy Egzamin, kolokwium w zakresie umiejętności Egzamin kolokwium, aktywność na zajęciach w zakresie kompetencji społecznych Ocena postaw studenta - aktywność, zaangażowanie, obowiązkowość |
|
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA I UZUPEŁNIAJĄCA: Obowiązkowa: T. Grzegorczyk, J. Tylman, Polskie postępowanie karne, Wydanie VI Wydawnictwo Prawnicze LexisNexis, Warszawa 2019 i n. K. Marszał, red., Proces karny, Wydawnictwo VOLUMEN, Warszawa 2019 i n. S. Waltoś, P. Hofmański, Proces karny. Zarys systemu, Wydawnictwo Prawnicze PWN, Warszawa 2019 Uzupełniająca: T. Grzegorczyk, Kodeks postępowania karnego. Komentarz, Warszawa 2019 i n. M. Czajka, A. Światłowski, Prawo w diagramach. Kodeks postępowania karnego. Bielsko-Biała 2013 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-18 |
Przejdź do planu
PN WT CW
CW
ŚR CZ WYK
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Magdalena Kornak, Tomasz Krawczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin na ocenę |
|
Pełny opis: |
TEMATY POSZCZEGÓLNYCH ZAJĘĆ Z PODZIAŁEM NA LICZBĘ GODZIN: Przyjmuje się że realizacja każdego ze wskazanych poniżej tematów zajmuje: na studiach stacjonarnych – 2 h dydaktyczne na studiach niestacjonarnych – 1 h dydaktyczna (z koniecznością uzupełnienia wiedzy w ramach pracy własnej studenta) Wykłady: 1.Wprowadzenie do teorii procesu karnego (istota i pojęcie prawa karnego procesowego, istota, cele i funkcje procesu karnego, przedmiot i struktura procesu karnego, źródła prawa karnego procesowego, wykładnia przepisów prawa karnego procesowego, czasowe i miejscowe obowiązywanie prawa karnego procesowego) 2.Naczelne zasady procesu karnego (zasada prawdy materialnej, zasada swobodnej oceny dowodów, zasada obiektywizmu, zasada bezpośredniości, zasada skargowości a zasada postępowania z urzędu, zasada kontradyktoryjności a zasada śledcza, zasada ustności i pisemności, zasada legalizmu a zasada oportunizmu, zasada domniemania niewinności, zasada in dubio pro reo, zasada ciężaru dowodu, zasada prawa do obrony, zasada jawności, zasada koncentracji materiału dowodowego) 3.Przesłanki i gwarancje procesowe 4.Właściwość (miejscowa, rzeczowa, funkcjonalna, z delegacji, z łączności spraw) i skład sądu Ćwiczenia: 1. Uczestnicy procesu karnego (oskarżyciel publiczny, pokrzywdzony, oskarżyciel posiłkowy, oskarżyciel prywatny, powód cywilny, oskarżony, obrońca, pełnomocnik, strony zastępcze, przedstawiciele ustawowi stron, podmiot zobowiązany do zwrotu korzyści majątkowej, rzecznicy interesu społecznego) 2. Czynności procesowe (pojęcie czynności procesowej i jej dopuszczalność, forma czynności procesowych, skuteczność czynności procesowej, terminy czynności procesowych, miejsce czynności procesowych, dokumentowanie czynności procesowych, klasyfikacja czynności procesowych, odtworzenie zaginionych lub zniszczonych akt ) 3. Dowody i czynności dowodowe w procesie karnym (pojęcie dowodu i prawa dowodowego, przedmiot dowodu, dopuszczalność i niedopuszczalność dowodu, surogaty dowodowe, rodzaje dowodów, zakazy dowodowe, etapy dowodzenia, charakterystyka poszczególnych dowodów – wyjaśnienia oskarżonego, zeznania świadka, opinia biegłego, oględziny i eksperyment procesowy, dowód z dokumentu, wywiad środowiskowy, świadek incognito i świadek koronny ) EFEKTY UCZENIA SIĘ (przedmiotowe): Student po zakończeniu kursu: ODNIESIENIE DO EFEKTÓW KIERUNKOWYCH: w zakresie wiedzy: zna i rozumie W pogłębionym stopniu zna i rozumie znaczenie nauki procedury karnej w obszarze gałęzi prawa penalnego. W pogłębionym stopniu zna i rozumie terminologię znaną procedurze karnej. W pogłębionym stopniu zna ewolucję procedury karnej. W pogłębionym stopniu zna i rozumie relacje pomiędzy polską procedurą karną a regulacją europejską. W pogłębionym stopniu zna i rozumie procesu stanowienia i stosowania norm postępowania karnego. W pogłębionym stopniu zna i rozumie relacje występujące w procesie karnym. W pogłębionym stopniu zna techniki uzyskiwania wiedzy na temat procedury karnej z baz pi programów prawniczych. K_W01 K_W02 K_W03 K_W06 K_W07 K_W08 K_W14 w zakresie umiejętności: potrafi Potrafi wyjaśnić związki pomiędzy procedurą karną i metodyką karania sprawców przestępstw a nastrojami społecznymi i podejściem przez społeczeństwo do przestrzegania prawa. Potrafi porównać polski system postępowania karnego z innymi systemami europejskimi. Potrafi dokonać analizy prostych kazusów z zakresu procedury karnej. Potrafi formułować proste hipotezy badawcze z zakresu procedury karnej. Potrafi sporządzić pismo procesowe w postępowaniu karnym. K_U01 K_U02 K_U05 K_U07 K_U13 w zakresie kompetencji społecznych: jest gotów do Jest gotowy do pogłębiania swojej wiedzy z zakresu postępowania karnego w obrębie zagadnień teoretycznych i praktycznych. Jest gotowy do współdziałania z innymi niż prawnicy osobami uczestniczącymi w procesie karnym. Jest gotowy do przestrzegania etosu prawnika przy obsłudze spraw karnych. K_K01 K_K02 K_K05 FORMA ZALICZENIA PRZEDMIOTU: METODY ZALICZENIA (metody i kryteria oceny) Egzamin/ zaliczenie na ocenę Egzamin pisemny w formie pytań otwartych Sprawdzana jest prawidłowość odpowiedzi na każde z pytań. Kolokwium pisemne w formie pytań otwartych. Sprawdzana jest prawidłowość odpowiedzi na każde z pytań praca domowa Przygotowanie się na kolejne zajęcia. Weryfikacja przygotowania studenta na zajęcia. aktywność na zajęciach Udział w dyskusjach. Aktywne uczestniczenie w zajęciach nagradzane jest dodaniem 0,5 stopnia do oceny z ćwiczeń obecność na zajęciach Obecność na ćwiczeniach jest obowiązkowa. METODY WERYFIKACJI OSIĄGNIĘCIA PRZEZ STUDENTA EFEKTÓW UCZENIA SIĘ: w zakresie wiedzy Egzamin, kolokwium w zakresie umiejętności Egzamin kolokwium, aktywność na zajęciach w zakresie kompetencji społecznych Ocena postaw studenta - aktywność, zaangażowanie, obowiązkowość |
|
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA I UZUPEŁNIAJĄCA: Obowiązkowa: T. Grzegorczyk, J. Tylman, Polskie postępowanie karne, Wydanie VI Wydawnictwo Prawnicze LexisNexis, Warszawa 2017 K. Marszał, red., Proces karny, Wydawnictwo VOLUMEN, Warszawa 2017 S. Waltoś, P. Hofmański, Proces karny. Zarys systemu, Wydawnictwo Prawnicze PWN, Warszawa 2017 Uzupełniająca: T. Grzegorczyk, Kodeks postępowania karnego. Komentarz, Warszawa 2017. M. Czajka, A. Światłowski, Prawo w diagramach. Kodeks postępowania karnego. Bielsko-Biała 2013 |
Właścicielem praw autorskich jest Wyższa Szkoła Prawa we Wrocławiu.