Efekty uczenia się: |
Wiedza:
Student uzyska wiedze z zakresu wykrywania kłamstwa, psychologicznych aspektów kłamstwa.
BW1_W05, BW1_W07
Umiejętności:
Student nabędzie umiejętności wskaźników kłamstwa.
BW1_U04, BW1_U06, BW1_U07
Kompetencje społeczne:
Student będzie potrafił zareagować w sytuacji kłamstwa, zarówno pod względem prawnym jak i psychologicznym.
BW1_K02, BW1_K05,BW1_K08.
Metody weryfikacji
w zakresie wiedzy - kolokwium, praca pisemna,
w zakresie umiejętności - projekt, zadania problemowe wykonywane podczas zajęć indywidualnie i w zespole, prace domowe,
w zakresie kompetencji społecznych- ocena postawy studenta, w tym: obowiązkowości (przygotowania do zajęć), zaangażowania, aktywności, umiejętności pracy w zespole, samodzielności w realizacji powierzonych zadań, przestrzeganie zasad etyki itp.
|
Metody i kryteria oceniania: |
Kolokwium ustne /pisemne w formie pytań otwartych (5 pytań). Punktowane max. do 2 pkt. za wyczerpującą odpowiedź. Max 10 pkt.
- bardzo dobry - 9,1 -10 pkt.
-dobry plus 7,4 - 9,0 pkt.
-dobry 6,6 – 7,3 pkt.
- dost.plus 5,8- 6,5 pkt
-dostateczny 5,1-5,7 pkt.
Praca domowa pisemna: projekt/ prezentacja multimedialna. Projekt na ocenę. Max 10 pkt.
- bardzo dobry - 9,1 -10 pkt.
-dobry plus 7,4 - 9,0 pkt.
-dobry -6,6 – 7,3 pkt.
- dost.plus 5,8- 6,5 pkt
-dostateczny 5,1-5,7 pkt
Aktywność na zajęciach - udział w dyskusjach, wygłaszanie własnych opinii i wniosków, argumentowanie, itp. Trzy plusy za aktywność to ocena bardzo dobra za aktywność.
Obecność na zajęciach. Akceptowane 2 godziny nieobecności na zajęciach. Sposób rozliczania większej ilości godzin (ponad 2 nieobecności) praca zaliczeniowa pisemna.
|
Zakres tematów: |
1. Poznanie przyczyn posługiwania się kłamstwem.
2. Motywy i strategie posługiwania się kłamstwem.
3. Jak radzić sobie w sytuacji kłamstwa?
4.Osobowościowy portret kłamcy.
5. Kłamstwo a manipulacja.
6. Prawne aspekty kłamstwa.
7. Wykrywanie kłamstwa.
8. Osobowość kłamcy.
9. Zachowania werbalne podczas oszukiwania i kłamstwa.
10.Zachowania niewerbalne podczas oszukiwania i kłamstwa.
11. Stres a kłamstwo
12. Używki a posługiwanie się kłamstwem
13.Metody wykrywania kłamstwa podczas przesłuchania i innych czynności prawnych.
14. Psychologiczne strategie wykrywania kłamstwa.
15. Pułapki w wykrywaniu kłamstwa.
16. Techniczne środki w wykrywaniu kłamstwa.
|
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia/konwersatoria: analiza tekstów z dyskusją, metoda projektów, praca w grupach, analiza przypadków, dyskusja, rozwiązywanie zadań, prezentacje, case study.
|