Wyższa Szkoła Prawa we Wrocławiu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Technologie informacyjne

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0102ZL12TI
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Technologie informacyjne
Jednostka: Wydział Prawa i Administracji
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Skrócony opis:

1. Przekazanie wiedzy w zakresie wybranych metod i narzędzi technologii informacyjnych oraz możliwości ich wykorzystania w działalności społecznej;

2. Wykorzystanie narzędzi pakietu oprogramowania biurowego i aplikacji sieciowych do tworzenia dokumentów różnego rodzaju. Edycja oraz analiza danych w tych dokumentach oraz w prawniczych bazach danych;

3. Wykształcenie kreatywnego podejścia do problemu przy użyciu nowoczesnych technologii teleinformatycznych.

Pełny opis:

Przekazanie wiedzy z zakresu wybranych metod i narzędzi informatycznych wraz z ich podstawowym wykorzystaniem.

Ukierunkowanie na dalsze pozyskiwanie wiedzy w zakresie oprogramowania biurowego. Wskazanie metod automatyzacji pracy z danymi za pomocą narzędzi teleinformatycznych.

Literatura:

Obowiązkowa:

MS OFFICE 2016 PL W BIURZE I NIE TYLKO, Piotr Wróblewski

ABC EXEL 2002/XP PL, Edward C. Willett, Steve Cummings

Uzupełniająca:

PORADNIK MICROSOFT OFFICE 2007 DLA POCZĄTKUJĄCYCH, Marcin M. Smolarewicz, Grzegorz Orłowski

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2019-02-23 - 2019-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 24 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Roman Haligowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2020-02-10 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 16 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Roman Haligowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-10 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 16 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Roman Haligowski, Patryk Noszczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Pełny opis:

TEMATY POSZCZEGÓLNYCH ZAJĘĆ Z PODZIAŁEM NA LICZBĘ GODZIN:

Przyjmuje się że realizacja każdego ze wskazanych poniżej tematów zajmuje na studiach niestacjonarnych – 1 h dydaktyczna

(z koniecznością uzupełnienia wiedzy w ramach pracy własnej studenta)

1. Edytory tekstowe: mechanizmy formatowania tekstu.

2. Edytory tekstowe: tabele – tworzenie i formatowanie.

3. Edytory tekstowe: obiekty graficzne – umieszczanie i formatowanie ich w dokumencie.

4. Edytory tekstowe: praca z dużym dokumentem – style, spisy treści, spisy tabel, spisy obiektów.

5. Edytory tekstowe: korespondencja seryjna.

6. Arkusze kalkulacyjne: formatowanie komórek i reprezentacja danych w komórkach.

7. Arkusze kalkulacyjne: serie danych.

8. Arkusze kalkulacyjne: wykorzystywanie funkcji różnych typów.

9. Arkusze kalkulacyjne: graficzna prezentacja danych.

10. Grafika prezentacyjna: układ slajdów, praca z szablonem.

11. Grafika prezentacyjna: prezentacja danych, animacje obiektów.

12. Grafika prezentacyjna: ustawienia ekranowe prezentacji, współpraca z innymi programami.

13. Obsługa bazy prawniczej LEX

14. Obsługa bazy prawniczej Legalis

15. Zaliczenie przedmiotu, omówienie wyników

EFEKTY UCZENIA SIĘ (przedmiotowe):

Student po zakończeniu kursu:

w zakresie wiedzy: zna i rozumie

Student zna i rozumie wybrane metody edycji dokumentów, w tym techniki automatyzacji pracy oraz zna podstawowe funkcje analizy danych w dwuwymiarowych bazach danych

Student zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i intelektualnej

Student zna podstawowe pojęcia z zakresu technologii informacyjnej i potrafi dobrać narzędzie do rozwiązania określonego problemu z uwzględnieniem zasad ochrony własności intelektualnej

Student zna i rozumie wybrane metody i narzędzia opisu, w tym techniki pozyskiwania danych z baz i programów prawniczych

BW1_W02

BW1_W11

w zakresie umiejętności: potrafi

Student potrafi wykorzystywać odpowiednie narzędzia pakietu biurowego do tworzenia i przetwarzania dokumentów różnych typów, a także wykorzystać internet do pozyskiwania dalszej wiedzy.

Student potrafi wyszukiwać informacje o prawie polskim i zagranicznym, wykorzystując do tego celu technologie informacyjne i prawnicze bazy danych

Student potrafi pracować z wieloma typami dokumentów elektronicznych oraz wyszukiwać rozwiązania problemów teleinformatycznych wykorzystując do tego celu technologie informacyjne.

Student posiada umiejętności zastosowania współczesnych technologii informatycznych w działalności społecznej

BW1_U04

BW1_U11

BW1_U18

w zakresie kompetencji społecznych: jest gotów do

Student jest gotowy do doskonalenia zdobytej wiedzy i umiejętności w zakresie wykorzystywania technologii informacyjnych, zarówno w czasie trwania studiów, jak i w przyszłej pracy zawodowej

BW1_K01

BW1_K08

BW1_K10

FORMA ZALICZENIA PRZEDMIOTU:

Laboratorium – zaliczenie na ocenę

Kolokwium: Pisemne w formie zadań do wykonania

Ocenie podlega umiejętność doboru adekwatnych do specyfiki problemu metod i narzędzi technologii informacyjnych oraz poprawność wykonania zadań praktycznych. Podstawą zaliczenia kolokwium jest uzyskanie minimum 11 punktów na 20 możliwych.

Praca domowa: Listy z zadaniami W ramach przedmiotu student ma do rozwiązania sześć list zadań samodzielnie jako pracę domową celem weryfikacji wiedzy nabytej na zajęciach. Każda lista premiowana jest w skali od 0 do 6 punktów. Minimalny próg zaliczenia listy zadań to 3 punkty za każdą z list.

Aktywność na zajęciach: Udział w dyskusjach, wygłaszanie własnych opinii i wniosków, argumentowanie, itp. Na zajęciach nieobjętych listą zadań student może uzyskać od 0 do 2 punktów podczas samodzielnego rozwiązywania problemów z zakresu technologii informacyjnych

Obecność obowiązkowa w wymiarze ustalonym przez wykładowcę

Ocena końcowa z laboratorium to suma punktów za kolokwium, listy zadań oraz aktywność na zajęciach. Maksymalnie student może uzyskać 60 punktów.

Skala ocen:

56-60 pkt 5,0

50-55 pkt 4,5

43-49 pkt 4,0

36-42 pkt 3,5

31-35 pkt 3,0

METODY WERYFIKACJI OSIĄGNIĘCIA PRZEZ STUDENTA EFEKTÓW UCZENIA SIĘ:

w zakresie wiedzy Kolokwium w formie pisemnej sprawdzające wiedzę oraz właściwy dobór narzędzi do rozwiązania konkretnego problemu informatycznego

w zakresie umiejętności Realizacja zadań problemowych na zajęciach oraz rozwiązywanie list zadań indywidualnie w ramach pracy domowej

w zakresie kompetencji społecznych Ocena postawy studenta, w tym: obowiązkowości (przygotowania do zajęć), zaangażowania, aktywności, umiejętności pracy w zespole, samodzielności w realizacji powierzonych zadań, przestrzeganie zasad etyki itp.

Literatura:

Obowiązkowa:

1. P. Wróblewski, MS OFFICE 2016 PL w biurze i nie tylko, Gliwice 2016

2. G. Kowalczyk Word 2010 PL: diabeł zawsze tkwi w szczegółach, opanuj do perfekcji tajniki obsługi Worda 2010 PL, Gliwice 2010

3. S. Basham - Word 2010 PL: seria praktyk, Gliwice 2010

Uzupełniająca:

1. M. Smolarkiewicz, G. Orłowski Poradnik Microsoft Office 2007 dla początkujących, Warszawa 2012

2. A. Tomaszewska, ABC WORD 2013 PL, Gliwice 2013

3. J. Lambert, Microsoft Word 2016 Krok po kroku, Gliwice 2016

4. Kowalczyk Grzegorz, WORD 2013 PL. ćwiczenia praktyczne, Gliwice 2013

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-19 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 16 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Paweł Sobczak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Pełny opis:

TEMATY POSZCZEGÓLNYCH ZAJĘĆ Z PODZIAŁEM NA LICZBĘ GODZIN:

Przyjmuje się że realizacja każdego ze wskazanych poniżej tematów zajmuje na studiach niestacjonarnych – 1 h dydaktyczna

(z koniecznością uzupełnienia wiedzy w ramach pracy własnej studenta)

1. Edytory tekstowe: mechanizmy formatowania tekstu.

2. Edytory tekstowe: tabele – tworzenie i formatowanie.

3. Edytory tekstowe: obiekty graficzne – umieszczanie i formatowanie ich w dokumencie.

4. Edytory tekstowe: praca z dużym dokumentem – style, spisy treści, spisy tabel, spisy obiektów.

5. Edytory tekstowe: korespondencja seryjna.

6. Arkusze kalkulacyjne: formatowanie komórek i reprezentacja danych w komórkach.

7. Arkusze kalkulacyjne: serie danych.

8. Arkusze kalkulacyjne: wykorzystywanie funkcji różnych typów.

9. Arkusze kalkulacyjne: graficzna prezentacja danych.

10. Grafika prezentacyjna: układ slajdów, praca z szablonem.

11. Grafika prezentacyjna: prezentacja danych, animacje obiektów.

12. Grafika prezentacyjna: ustawienia ekranowe prezentacji, współpraca z innymi programami.

13. Obsługa bazy prawniczej LEX

14. Obsługa bazy prawniczej Legalis

15. Zaliczenie przedmiotu, omówienie wyników

EFEKTY UCZENIA SIĘ (przedmiotowe):

Student po zakończeniu kursu:

w zakresie wiedzy: zna i rozumie

Student zna i rozumie wybrane metody edycji dokumentów, w tym techniki automatyzacji pracy oraz zna podstawowe funkcje analizy danych w dwuwymiarowych bazach danych

Student zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i intelektualnej

Student zna podstawowe pojęcia z zakresu technologii informacyjnej i potrafi dobrać narzędzie do rozwiązania określonego problemu z uwzględnieniem zasad ochrony własności intelektualnej

Student zna i rozumie wybrane metody i narzędzia opisu, w tym techniki pozyskiwania danych z baz i programów prawniczych

BW1_W02

BW1_W11

w zakresie umiejętności: potrafi

Student potrafi wykorzystywać odpowiednie narzędzia pakietu biurowego do tworzenia i przetwarzania dokumentów różnych typów, a także wykorzystać internet do pozyskiwania dalszej wiedzy.

Student potrafi wyszukiwać informacje o prawie polskim i zagranicznym, wykorzystując do tego celu technologie informacyjne i prawnicze bazy danych

Student potrafi pracować z wieloma typami dokumentów elektronicznych oraz wyszukiwać rozwiązania problemów teleinformatycznych wykorzystując do tego celu technologie informacyjne.

Student posiada umiejętności zastosowania współczesnych technologii informatycznych w działalności społecznej

BW1_U04

BW1_U11

BW1_U18

w zakresie kompetencji społecznych: jest gotów do

Student jest gotowy do doskonalenia zdobytej wiedzy i umiejętności w zakresie wykorzystywania technologii informacyjnych, zarówno w czasie trwania studiów, jak i w przyszłej pracy zawodowej

BW1_K01

BW1_K08

BW1_K10

FORMA ZALICZENIA PRZEDMIOTU:

Laboratorium – zaliczenie na ocenę

Kolokwium: Pisemne w formie zadań do wykonania

Ocenie podlega umiejętność doboru adekwatnych do specyfiki problemu metod i narzędzi technologii informacyjnych oraz poprawność wykonania zadań praktycznych. Podstawą zaliczenia kolokwium jest uzyskanie minimum 11 punktów na 20 możliwych.

Praca domowa: Listy z zadaniami W ramach przedmiotu student ma do rozwiązania sześć list zadań samodzielnie jako pracę domową celem weryfikacji wiedzy nabytej na zajęciach. Każda lista premiowana jest w skali od 0 do 6 punktów. Minimalny próg zaliczenia listy zadań to 3 punkty za każdą z list.

Aktywność na zajęciach: Udział w dyskusjach, wygłaszanie własnych opinii i wniosków, argumentowanie, itp. Na zajęciach nieobjętych listą zadań student może uzyskać od 0 do 2 punktów podczas samodzielnego rozwiązywania problemów z zakresu technologii informacyjnych

Obecność obowiązkowa w wymiarze ustalonym przez wykładowcę

Ocena końcowa z laboratorium to suma punktów za kolokwium, listy zadań oraz aktywność na zajęciach. Maksymalnie student może uzyskać 60 punktów.

Skala ocen:

56-60 pkt 5,0

50-55 pkt 4,5

43-49 pkt 4,0

36-42 pkt 3,5

31-35 pkt 3,0

METODY WERYFIKACJI OSIĄGNIĘCIA PRZEZ STUDENTA EFEKTÓW UCZENIA SIĘ:

w zakresie wiedzy Kolokwium w formie pisemnej sprawdzające wiedzę oraz właściwy dobór narzędzi do rozwiązania konkretnego problemu informatycznego

w zakresie umiejętności Realizacja zadań problemowych na zajęciach oraz rozwiązywanie list zadań indywidualnie w ramach pracy domowej

w zakresie kompetencji społecznych Ocena postawy studenta, w tym: obowiązkowości (przygotowania do zajęć), zaangażowania, aktywności, umiejętności pracy w zespole, samodzielności w realizacji powierzonych zadań, przestrzeganie zasad etyki itp.

Literatura:

Obowiązkowa:

1. P. Wróblewski, MS OFFICE 2016 PL w biurze i nie tylko, Gliwice 2016

2. G. Kowalczyk Word 2010 PL: diabeł zawsze tkwi w szczegółach, opanuj do perfekcji tajniki obsługi Worda 2010 PL, Gliwice 2010

3. S. Basham - Word 2010 PL: seria praktyk, Gliwice 2010

Uzupełniająca:

1. M. Smolarkiewicz, G. Orłowski Poradnik Microsoft Office 2007 dla początkujących, Warszawa 2012

2. A. Tomaszewska, ABC WORD 2013 PL, Gliwice 2013

3. J. Lambert, Microsoft Word 2016 Krok po kroku, Gliwice 2016

4. Kowalczyk Grzegorz, WORD 2013 PL. ćwiczenia praktyczne, Gliwice 2013

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 16 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Anna Lubińska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Pełny opis:

TEMATY POSZCZEGÓLNYCH ZAJĘĆ Z PODZIAŁEM NA LICZBĘ GODZIN:

Przyjmuje się że realizacja każdego ze wskazanych poniżej tematów zajmuje na studiach niestacjonarnych – 1 h dydaktyczna

(z koniecznością uzupełnienia wiedzy w ramach pracy własnej studenta)

1. Edytory tekstowe: mechanizmy formatowania tekstu.

2. Edytory tekstowe: tabele – tworzenie i formatowanie.

3. Edytory tekstowe: obiekty graficzne – umieszczanie i formatowanie ich w dokumencie.

4. Edytory tekstowe: praca z dużym dokumentem – style, spisy treści, spisy tabel, spisy obiektów.

5. Edytory tekstowe: korespondencja seryjna.

6. Arkusze kalkulacyjne: formatowanie komórek i reprezentacja danych w komórkach.

7. Arkusze kalkulacyjne: serie danych.

8. Arkusze kalkulacyjne: wykorzystywanie funkcji różnych typów.

9. Arkusze kalkulacyjne: graficzna prezentacja danych.

10. Grafika prezentacyjna: układ slajdów, praca z szablonem.

11. Grafika prezentacyjna: prezentacja danych, animacje obiektów.

12. Grafika prezentacyjna: ustawienia ekranowe prezentacji, współpraca z innymi programami.

13. Obsługa bazy prawniczej LEX

14. Obsługa bazy prawniczej Legalis

15. Zaliczenie przedmiotu, omówienie wyników

EFEKTY UCZENIA SIĘ (przedmiotowe):

Student po zakończeniu kursu:

w zakresie wiedzy: zna i rozumie

Student zna i rozumie wybrane metody edycji dokumentów, w tym techniki automatyzacji pracy oraz zna podstawowe funkcje analizy danych w dwuwymiarowych bazach danych

Student zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i intelektualnej

Student zna podstawowe pojęcia z zakresu technologii informacyjnej i potrafi dobrać narzędzie do rozwiązania określonego problemu z uwzględnieniem zasad ochrony własności intelektualnej

Student zna i rozumie wybrane metody i narzędzia opisu, w tym techniki pozyskiwania danych z baz i programów prawniczych

BW1_W02

BW1_W11

w zakresie umiejętności: potrafi

Student potrafi wykorzystywać odpowiednie narzędzia pakietu biurowego do tworzenia i przetwarzania dokumentów różnych typów, a także wykorzystać internet do pozyskiwania dalszej wiedzy.

Student potrafi wyszukiwać informacje o prawie polskim i zagranicznym, wykorzystując do tego celu technologie informacyjne i prawnicze bazy danych

Student potrafi pracować z wieloma typami dokumentów elektronicznych oraz wyszukiwać rozwiązania problemów teleinformatycznych wykorzystując do tego celu technologie informacyjne.

Student posiada umiejętności zastosowania współczesnych technologii informatycznych w działalności społecznej

BW1_U04

BW1_U11

BW1_U18

w zakresie kompetencji społecznych: jest gotów do

Student jest gotowy do doskonalenia zdobytej wiedzy i umiejętności w zakresie wykorzystywania technologii informacyjnych, zarówno w czasie trwania studiów, jak i w przyszłej pracy zawodowej

BW1_K01

BW1_K08

BW1_K10

FORMA ZALICZENIA PRZEDMIOTU:

Laboratorium – zaliczenie na ocenę

Kolokwium: Pisemne w formie zadań do wykonania

Ocenie podlega umiejętność doboru adekwatnych do specyfiki problemu metod i narzędzi technologii informacyjnych oraz poprawność wykonania zadań praktycznych. Podstawą zaliczenia kolokwium jest uzyskanie minimum 11 punktów na 20 możliwych.

Praca domowa: Listy z zadaniami W ramach przedmiotu student ma do rozwiązania sześć list zadań samodzielnie jako pracę domową celem weryfikacji wiedzy nabytej na zajęciach. Każda lista premiowana jest w skali od 0 do 6 punktów. Minimalny próg zaliczenia listy zadań to 3 punkty za każdą z list.

Aktywność na zajęciach: Udział w dyskusjach, wygłaszanie własnych opinii i wniosków, argumentowanie, itp. Na zajęciach nieobjętych listą zadań student może uzyskać od 0 do 2 punktów podczas samodzielnego rozwiązywania problemów z zakresu technologii informacyjnych

Obecność obowiązkowa w wymiarze ustalonym przez wykładowcę

Ocena końcowa z laboratorium to suma punktów za kolokwium, listy zadań oraz aktywność na zajęciach. Maksymalnie student może uzyskać 60 punktów.

Skala ocen:

56-60 pkt 5,0

50-55 pkt 4,5

43-49 pkt 4,0

36-42 pkt 3,5

31-35 pkt 3,0

METODY WERYFIKACJI OSIĄGNIĘCIA PRZEZ STUDENTA EFEKTÓW UCZENIA SIĘ:

w zakresie wiedzy Kolokwium w formie pisemnej sprawdzające wiedzę oraz właściwy dobór narzędzi do rozwiązania konkretnego problemu informatycznego

w zakresie umiejętności Realizacja zadań problemowych na zajęciach oraz rozwiązywanie list zadań indywidualnie w ramach pracy domowej

w zakresie kompetencji społecznych Ocena postawy studenta, w tym: obowiązkowości (przygotowania do zajęć), zaangażowania, aktywności, umiejętności pracy w zespole, samodzielności w realizacji powierzonych zadań, przestrzeganie zasad etyki itp.

Literatura:

Obowiązkowa:

1. P. Wróblewski, MS OFFICE 2016 PL w biurze i nie tylko, Gliwice 2016

2. G. Kowalczyk Word 2010 PL: diabeł zawsze tkwi w szczegółach, opanuj do perfekcji tajniki obsługi Worda 2010 PL, Gliwice 2010

3. S. Basham - Word 2010 PL: seria praktyk, Gliwice 2010

Uzupełniająca:

1. M. Smolarkiewicz, G. Orłowski Poradnik Microsoft Office 2007 dla początkujących, Warszawa 2012

2. A. Tomaszewska, ABC WORD 2013 PL, Gliwice 2013

3. J. Lambert, Microsoft Word 2016 Krok po kroku, Gliwice 2016

4. Kowalczyk Grzegorz, WORD 2013 PL. ćwiczenia praktyczne, Gliwice 2013

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2024-02-19 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 16 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Anna Lubińska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Pełny opis:

TEMATY POSZCZEGÓLNYCH ZAJĘĆ Z PODZIAŁEM NA LICZBĘ GODZIN:

Przyjmuje się że realizacja każdego ze wskazanych poniżej tematów zajmuje na studiach niestacjonarnych – 1 h dydaktyczna

(z koniecznością uzupełnienia wiedzy w ramach pracy własnej studenta)

1. Edytory tekstowe: mechanizmy formatowania tekstu.

2. Edytory tekstowe: tabele – tworzenie i formatowanie.

3. Edytory tekstowe: obiekty graficzne – umieszczanie i formatowanie ich w dokumencie.

4. Edytory tekstowe: praca z dużym dokumentem – style, spisy treści, spisy tabel, spisy obiektów.

5. Edytory tekstowe: korespondencja seryjna.

6. Arkusze kalkulacyjne: formatowanie komórek i reprezentacja danych w komórkach.

7. Arkusze kalkulacyjne: serie danych.

8. Arkusze kalkulacyjne: wykorzystywanie funkcji różnych typów.

9. Arkusze kalkulacyjne: graficzna prezentacja danych.

10. Grafika prezentacyjna: układ slajdów, praca z szablonem.

11. Grafika prezentacyjna: prezentacja danych, animacje obiektów.

12. Grafika prezentacyjna: ustawienia ekranowe prezentacji, współpraca z innymi programami.

13. Obsługa bazy prawniczej LEX

14. Obsługa bazy prawniczej Legalis

15. Zaliczenie przedmiotu, omówienie wyników

EFEKTY UCZENIA SIĘ (przedmiotowe):

Student po zakończeniu kursu:

w zakresie wiedzy: zna i rozumie

Student zna i rozumie wybrane metody edycji dokumentów, w tym techniki automatyzacji pracy oraz zna podstawowe funkcje analizy danych w dwuwymiarowych bazach danych

Student zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i intelektualnej

Student zna podstawowe pojęcia z zakresu technologii informacyjnej i potrafi dobrać narzędzie do rozwiązania określonego problemu z uwzględnieniem zasad ochrony własności intelektualnej

Student zna i rozumie wybrane metody i narzędzia opisu, w tym techniki pozyskiwania danych z baz i programów prawniczych

BW1_W02

BW1_W11

w zakresie umiejętności: potrafi

Student potrafi wykorzystywać odpowiednie narzędzia pakietu biurowego do tworzenia i przetwarzania dokumentów różnych typów, a także wykorzystać internet do pozyskiwania dalszej wiedzy.

Student potrafi wyszukiwać informacje o prawie polskim i zagranicznym, wykorzystując do tego celu technologie informacyjne i prawnicze bazy danych

Student potrafi pracować z wieloma typami dokumentów elektronicznych oraz wyszukiwać rozwiązania problemów teleinformatycznych wykorzystując do tego celu technologie informacyjne.

Student posiada umiejętności zastosowania współczesnych technologii informatycznych w działalności społecznej

BW1_U04

BW1_U11

BW1_U18

w zakresie kompetencji społecznych: jest gotów do

Student jest gotowy do doskonalenia zdobytej wiedzy i umiejętności w zakresie wykorzystywania technologii informacyjnych, zarówno w czasie trwania studiów, jak i w przyszłej pracy zawodowej

BW1_K01

BW1_K08

BW1_K10

FORMA ZALICZENIA PRZEDMIOTU:

Laboratorium – zaliczenie na ocenę

Kolokwium: Pisemne w formie zadań do wykonania

Ocenie podlega umiejętność doboru adekwatnych do specyfiki problemu metod i narzędzi technologii informacyjnych oraz poprawność wykonania zadań praktycznych. Podstawą zaliczenia kolokwium jest uzyskanie minimum 11 punktów na 20 możliwych.

Praca domowa: Listy z zadaniami W ramach przedmiotu student ma do rozwiązania sześć list zadań samodzielnie jako pracę domową celem weryfikacji wiedzy nabytej na zajęciach. Każda lista premiowana jest w skali od 0 do 6 punktów. Minimalny próg zaliczenia listy zadań to 3 punkty za każdą z list.

Aktywność na zajęciach: Udział w dyskusjach, wygłaszanie własnych opinii i wniosków, argumentowanie, itp. Na zajęciach nieobjętych listą zadań student może uzyskać od 0 do 2 punktów podczas samodzielnego rozwiązywania problemów z zakresu technologii informacyjnych

Obecność obowiązkowa w wymiarze ustalonym przez wykładowcę

Ocena końcowa z laboratorium to suma punktów za kolokwium, listy zadań oraz aktywność na zajęciach. Maksymalnie student może uzyskać 60 punktów.

Skala ocen:

56-60 pkt 5,0

50-55 pkt 4,5

43-49 pkt 4,0

36-42 pkt 3,5

31-35 pkt 3,0

METODY WERYFIKACJI OSIĄGNIĘCIA PRZEZ STUDENTA EFEKTÓW UCZENIA SIĘ:

w zakresie wiedzy Kolokwium w formie pisemnej sprawdzające wiedzę oraz właściwy dobór narzędzi do rozwiązania konkretnego problemu informatycznego

w zakresie umiejętności Realizacja zadań problemowych na zajęciach oraz rozwiązywanie list zadań indywidualnie w ramach pracy domowej

w zakresie kompetencji społecznych Ocena postawy studenta, w tym: obowiązkowości (przygotowania do zajęć), zaangażowania, aktywności, umiejętności pracy w zespole, samodzielności w realizacji powierzonych zadań, przestrzeganie zasad etyki itp.

Literatura:

Obowiązkowa:

1. P. Wróblewski, MS OFFICE 2016 PL w biurze i nie tylko, Gliwice 2016

2. G. Kowalczyk Word 2010 PL: diabeł zawsze tkwi w szczegółach, opanuj do perfekcji tajniki obsługi Worda 2010 PL, Gliwice 2010

3. S. Basham - Word 2010 PL: seria praktyk, Gliwice 2010

Uzupełniająca:

1. M. Smolarkiewicz, G. Orłowski Poradnik Microsoft Office 2007 dla początkujących, Warszawa 2012

2. A. Tomaszewska, ABC WORD 2013 PL, Gliwice 2013

3. J. Lambert, Microsoft Word 2016 Krok po kroku, Gliwice 2016

4. Kowalczyk Grzegorz, WORD 2013 PL. ćwiczenia praktyczne, Gliwice 2013

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Wyższa Szkoła Prawa we Wrocławiu.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-5 (2024-09-13)