Wyższa Szkoła Prawa we Wrocławiu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Symulacja rozpraw sądowych - przedmiot specjalnościowy

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0101DJ52SRS
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Symulacja rozpraw sądowych - przedmiot specjalnościowy
Jednostka: Wydział Prawa i Administracji
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 6.00 LUB 5.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Skrócony opis:

Zaznajomienie studentów z istotą postępowania cywilnego i karnego w ujęciu ogólnym.

Wykształcenie umiejętności wykorzystania w praktyce wiedzy teoretycznej z zakresu postępowania cywilnego i karnego poprzez aktywne uczestniczenie w symulacji rozprawy sądowej.

Przekazanie umiejętności w zakresie zachowania przed sądem oraz reprezentacji podmiotów w toku postępowania.

Pełny opis:

Praktyczne zastosowanie zdobytej w toku studiów wiedzy w zakresie postępowania karnego, jak również szeroko rozumianego prawa karnego materialnego.

Praktyczne zastosowanie zdobytej w toku studiów wiedzy w zakresie postępowania cywilnego, jak również szeroko rozumianego prawa cywilnego materialnego. Zapoznanie się z konkretnymi sprawami i postępowaniami sądowymi będącymi przedmiotem symulacji rozprawy sądowej oraz przepisami prawa mającymi znaczenie z punktu widzenia uczestników postępowania sądowego – z którymi studenci będą mieli do czynienia w praktyce zawodowej.

Umiejętność rozwiązywania bieżących problemów prawnych – w zakresie prawa procesowego, jak również materialnego, wyłaniających się w czasie przebiegu symulacji. Nabycie umiejętności zachowania się na sali sądowej, w szczególności w zakresie przyjętej roli procesowej.

Literatura:

Ł. Bojarski, B. Namysłowska-Gabrysiak, Symulacja rozpraw sądowych jako metoda edukacyjna. Materiały do przygotowania i przeprowadzenia symulacji, Warszawa 2008.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2019-02-23 - 2019-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Marcin Drabik
Prowadzący grup: Marcin Drabik, Tomasz Krawczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2020-02-10 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Tomasz Krawczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-10 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Tomasz Krawczyk, Anna Tęcza-Paciorek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-19 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Tomasz Krawczyk, Anna Tęcza-Paciorek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Pełny opis:

TEMATYKA PRZEDMIOTU (temat i zagadnienia poszczególnych zajęć):

Tematyka ćwiczeń koncentruje się wokół symulacji rozpraw sądowych w postępowaniu karnym i cywilnym. Na każdych zajęciach Studenci pełnią aktywną rolę w poszczególnych spraw sądowych oraz aktywnie uczestniczą w dyskusji dotyczącej ich przebiegu. Studentom pełnią role procesowe w następujących sprawach:

1. Sprawa o wykroczenie

2. Sprawa o przestępstwo umyślne

3. Sprawa o przestępstwo nieumyślne

4. Sprawa w postępowaniu procesowym cywilnym - zobowiązania

5. Sprawa w postępowaniu procesowym cywilnym - prawo rodzinne

6. Sprawa w postępowaniu nieprocesowym cywilnym

EFEKTY KSZTAŁCENIA:

Student po zakończeniu kursu: ODNIESIENIE DO EFEKTÓW KIERUNKOWYCH:

w zakresie wiedzy: zna i rozumie

Student zna rodzaje postępowania cywilnego oraz regulacje prawne w tym zakresie, a także stosunek tego postępowania do innych rodzajów postępowań. Wie również jakie są poszczególne czynności na rozprawie przed sądem karnym oraz sądem cywilnym.

Student zna organy i uczestników postępowania cywilnego i karnego, ich funkcje oraz kompetencje w toku tego postępowania.

Student wie, jakie są rodzaje rozstrzygnięć wydawanych w poszczególnych rodzajach postępowań. P_W01

P_W04

P_W05

P_W10

P_W11

w zakresie umiejętności: potrafi

Student potrafi odnaleźć przepisy dotyczące danego postępowania cywilnego i karnego

Student potrafi rozwiązywać problemy dotyczące danego postępowania cywilnego i karnego, przy zastosowaniu argumentacji prawniczej i rozumowań prawniczych.

Student posiada umiejętność poprawnego tworzenia wypowiedzi w języku prawnym i prawniczym, z wykorzystaniem łacińskiej terminologii prawniczej, orzecznictwa, literatury przedmiotu i baz danych, w tym potrafi sporządzić projekt orzeczenia. P_U01

P_U04

P_U09

P_U16

w zakresie kompetencji społecznych: jest gotowy do

Student jest zdolny do samodzielnego i krytycznego uzupełniania zdobytej wiedzy z zakresu postępowania cywilnego oraz postępowania karnego i doskonalenia umiejętności jej wykorzystania w praktyce.

Student jest zdolny do zawodowego zaangażowania w sprawy z zakresu procedury cywilnej i procedury karnej, a także do inspirowania i organizowania aktywności innych osób w tym zakresie.

Student potrafi jasno i precyzyjnie prezentować kwestie prawne dotyczące postępowania cywilnego i postępowania karnego.

Student ma świadomość roli doradztwa prawnego w postępowaniu cywilnym oraz w postępowaniu karnym, prawnych, moralnych, społecznych i gospodarczych skutków tej działalności i ponoszonej przy jej wykonywaniu odpowiedzialności. P_K01

P_K04

P_K06

FORMA ZALICZENIA PRZEDMIOTU: METODY ZALICZENIA (metody i kryteria oceny)

metody kryteria oceny

Zaliczenie na ocenę

egzamin -

-

zaliczenie - -

Praca domowa - -

aktywność na zajęciach Zaliczenie poprzez aktywność na zajęciach polegającą na odegraniu wybranych ról Oceniane jest zaangażowanie, merytoryczne przygotowanie do zajęć oraz stosowanie przez studentów języka prawniczego.

Obecność na zajęciach - -

Inne: - -

METODY WERYFIKACJI OSIĄGNIĘCIA PRZEZ STUDENTA EFEKTÓW KSZTAŁCENIA:

w zakresie wiedzy aktywność na zajęciach.

w zakresie umiejętności aktywność na zajęciach.

w zakresie kompetencji społecznych Ocena obowiązkowości, zaangażowania, aktywności

i samodzielności studentów w czasie zajęć.

Literatura:

LITERATURA OBOWIĄZKOWA I UZUPEŁNIAJĄCA

Obowiązkowa:

E. Marszałkowska-Krześ [red.], Meritum. Postępowanie cywilne, Warszawa 2017.

S. Waltoś, P. Hofmański, Proces karny. Zarys systemu, Warszawa 2018.

Uzupełniająca:

-

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Tomasz Krawczyk, Anna Tęcza-Paciorek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Pełny opis:

TEMATYKA PRZEDMIOTU (temat i zagadnienia poszczególnych zajęć):

Ćwiczenia:

Wykład i ćwiczenia na studiach stacjonarnych:

Tematyka ćwiczeń koncentrowała się wokół symulacji rozpraw sądowych w postępowaniu karnym i cywilnym. Najpierw studenci uczestniczyli w symulacji rozprawy sądowej przed sądem karnym, a w drugiej części zajęć aktywnie uczestniczyli w symulacjach rozpraw sądowych w postępowaniu cywilnym – pierwsza symulacja dotyczyła sprawy prowadzonej w postępowaniu procesowym, a druga sprawy w postępowaniu nieprocesowym. Rolą studentów było przygotowanie i zaprezentowanie się w określonych rolach procesowych przed całą grupą.

1. Symulacja rozprawy karnej – 15 godzin

2. Symulacja rozprawy cywilnej – postępowanie procesowe – 9 godzin

3. Symulacja rozprawy cywilnej – postępowanie nieprocesowe – 6 godzin

Wykład i ćwiczenia na studiach niestacjonarnych:

Tematyka ćwiczeń koncentrowała się wokół symulacji rozpraw sądowych w postępowaniu karnym i cywilnym. Najpierw studenci uczestniczyli w symulacji rozprawy sądowej przed sądem karnym, a w drugiej części zajęć aktywnie uczestniczyli w symulacjach rozpraw sądowych w postępowaniu cywilnym – pierwsza symulacja dotyczyła sprawy prowadzonej w postępowaniu procesowym, a druga sprawy w postępowaniu nieprocesowym. Rolą studentów było przygotowanie i zaprezentowanie się w określonych rolach procesowych przed całą grupą.

1. Symulacja rozprawy karnej – 10 godzin

2. Symulacja rozprawy cywilnej – postępowanie procesowe – 6 godzin

3. Symulacja rozprawy cywilnej – postępowanie nieprocesowe – 4 godzin

EFEKTY KSZTAŁCENIA:

Student po zakończeniu kursu: ODNIESIENIE DO EFEKTÓW KIERUNKOWYCH:

w zakresie wiedzy: zna i rozumie

Student zna rodzaje postępowania cywilnego oraz regulacje prawne w tym zakresie, a także stosunek tego postępowania do innych rodzajów postępowań. Wie również jakie są poszczególne czynności na rozprawie przed sądem karnym oraz sądem cywilnym.

Student zna organy i uczestników postępowania cywilnego i karnego, ich funkcje oraz kompetencje w toku tego postępowania.

Student wie, jakie są rodzaje rozstrzygnięć wydawanych w poszczególnych rodzajach postępowań. P_W01

P_W04

P_W05

P_W10

P_W11

w zakresie umiejętności: potrafi

Student potrafi odnaleźć przepisy dotyczące danego postępowania cywilnego i karnego

Student potrafi rozwiązywać problemy dotyczące danego postępowania cywilnego i karnego, przy zastosowaniu argumentacji prawniczej i rozumowań prawniczych.

Student posiada umiejętność poprawnego tworzenia wypowiedzi w języku prawnym i prawniczym, z wykorzystaniem łacińskiej terminologii prawniczej, orzecznictwa, literatury przedmiotu i baz danych, w tym potrafi sporządzić projekt orzeczenia. P_U01

P_U04

P_U09

P_U16

w zakresie kompetencji społecznych: jest gotowy do

Student jest zdolny do samodzielnego i krytycznego uzupełniania zdobytej wiedzy z zakresu postępowania cywilnego oraz postępowania karnego i doskonalenia umiejętności jej wykorzystania w praktyce.

Student jest zdolny do zawodowego zaangażowania w sprawy z zakresu procedury cywilnej i procedury karnej, a także do inspirowania i organizowania aktywności innych osób w tym zakresie.

Student potrafi jasno i precyzyjnie prezentować kwestie prawne dotyczące postępowania cywilnego i postępowania karnego.

Student ma świadomość roli doradztwa prawnego w postępowaniu cywilnym oraz w postępowaniu karnym, prawnych, moralnych, społecznych i gospodarczych skutków tej działalności i ponoszonej przy jej wykonywaniu odpowiedzialności. P_K01

P_K04

P_K06

FORMA ZALICZENIA PRZEDMIOTU: METODY ZALICZENIA (metody i kryteria oceny)

metody kryteria oceny

Zaliczenie na ocenę

egzamin -

-

zaliczenie - -

Praca domowa - -

aktywność na zajęciach Zaliczenie poprzez aktywność na zajęciach polegającą na odegraniu wybranych ról Oceniane jest zaangażowanie, merytoryczne przygotowanie do zajęć oraz stosowanie przez studentów języka prawniczego.

Obecność na zajęciach - -

Inne: - -

METODY WERYFIKACJI OSIĄGNIĘCIA PRZEZ STUDENTA EFEKTÓW KSZTAŁCENIA:

w zakresie wiedzy aktywność na zajęciach.

w zakresie umiejętności aktywność na zajęciach.

w zakresie kompetencji społecznych Ocena obowiązkowości, zaangażowania, aktywności

i samodzielności studentów w czasie zajęć.

Literatura:

LITERATURA OBOWIĄZKOWA I UZUPEŁNIAJĄCA

Obowiązkowa:

E. Marszałkowska-Krześ [red.], Meritum. Postępowanie cywilne, Warszawa 2017.

S. Waltoś, P. Hofmański, Proces karny. Zarys systemu, Warszawa 2018.

Uzupełniająca:

-

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)

Okres: 2024-02-19 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Tomasz Krawczyk, Anna Tęcza-Paciorek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Pełny opis:

TEMATY POSZCZEGÓLNYCH ZAJĘĆ Z PODZIAŁEM NA LICZBĘ GODZIN:

Ćwiczenia:

Studia stacjonarne

Tematyka ćwiczeń koncentrowała się wokół symulacji rozpraw sądowych w postępowaniu karnym i cywilnym. Najpierw studenci uczestniczyli w symulacji rozprawy sądowej przed sądem karnym, a w drugiej części zajęć aktywnie uczestniczyli w symulacjach rozpraw sądowych w postępowaniu cywilnym – pierwsza symulacja dotyczyła sprawy prowadzonej w postępowaniu procesowym, a druga sprawy w postępowaniu nieprocesowym. Rolą studentów było przygotowanie i zaprezentowanie się w określonych rolach procesowych przed całą grupą.

1. Symulacja rozprawy karnej – 15 godzin

2. Symulacja rozprawy cywilnej – postępowanie procesowe – 9 godzin

3. Symulacja rozprawy cywilnej – postępowanie nieprocesowe – 6 godzin

EFEKTY UCZENIA SIĘ (przedmiotowe):

Student po zakończeniu kursu:

w zakresie wiedzy: zna i rozumie

Student zna rodzaje postępowania cywilnego oraz regulacje prawne w tym zakresie, a także stosunek tego postępowania do innych rodzajów postępowań. Wie również jakie są poszczególne czynności na rozprawie przed sądem karnym oraz sądem cywilnym.

Student zna organy i uczestników postępowania cywilnego i karnego, ich funkcje oraz kompetencje w toku tego postępowania.

Student wie, jakie są rodzaje rozstrzygnięć wydawanych w poszczególnych rodzajach postępowań.

K_W01

K_W04

K_W05

K_W10

K_W11

w zakresie umiejętności: potrafi

Student potrafi odnaleźć przepisy dotyczące danego postępowania cywilnego i karnego

Student potrafi rozwiązywać problemy dotyczące danego postępowania cywilnego i karnego, przy zastosowaniu argumentacji prawniczej i rozumowań prawniczych.

Student posiada umiejętność poprawnego tworzenia wypowiedzi w języku prawnym i prawniczym, z wykorzystaniem łacińskiej terminologii prawniczej, orzecznictwa, literatury przedmiotu i baz danych, w tym potrafi sporządzić projekt orzeczenia.

K_U01

K_U04

K_U09

K_U16

w zakresie kompetencji społecznych: jest gotów do

Student jest zdolny do samodzielnego i krytycznego uzupełniania zdobytej wiedzy z zakresu postępowania cywilnego oraz postępowania karnego i doskonalenia umiejętności jej wykorzystania w praktyce.

Student jest zdolny do zawodowego zaangażowania w sprawy z zakresu procedury cywilnej i procedury karnej, a także do inspirowania i organizowania aktywności innych osób w tym zakresie.

Student potrafi jasno i precyzyjnie prezentować kwestie prawne dotyczące postępowania cywilnego i postępowania karnego.

Student ma świadomość roli doradztwa prawnego w postępowaniu cywilnym oraz w postępowaniu karnym, prawnych, moralnych, społecznych i gospodarczych skutków tej działalności i ponoszonej przy jej wykonywaniu odpowiedzialności.

K_K01

K_K04

K_K06

FORMA ZALICZENIA PRZEDMIOTU:

Zaliczenie na ocenę

Zaliczenie poprzez aktywność na zajęciach polegającą na odegraniu wybranych ról.

Oceniane jest zaangażowanie, merytoryczne przygotowanie do zajęć oraz stosowanie przez studentów języka prawniczego.

Praca domowa Przygotowanie się do odgrywanej roli procesowej oceniane w ramach kolokwium

Aktywność na zajęciach Udział w dyskusji.

Oceniany jest sposób argumentacji oraz merytoryczna prawidłowość wypowiedzi.

Obecność na zajęciach jest obowiązkowa na poziomie co najmniej 80%.

-

METODY WERYFIKACJI OSIĄGNIĘCIA PRZEZ STUDENTA EFEKTÓW UCZENIA SIĘ:

w zakresie wiedzy Kolokwium, dyskusja

w zakresie umiejętności Kolokwium, dyskusja

w zakresie kompetencji społecznych Ocena obowiązkowości, zaangażowania, aktywności i samodzielności studentów w czasie zajęć.

Literatura:

LITERATURA OBOWIĄZKOWA I UZUPEŁNIAJĄCA:

Obowiązkowa:

E. Marszałkowska-Krześ [red.], Meritum. Postępowanie cywilne, Warszawa 2017.

S. Waltoś, P. Hofmański, Proces karny. Zarys systemu, Warszawa 2018.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-20 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć: (brak danych)
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Pełny opis:

TEMATY POSZCZEGÓLNYCH ZAJĘĆ Z PODZIAŁEM NA LICZBĘ GODZIN:

Ćwiczenia:

Studia stacjonarne

Tematyka ćwiczeń koncentrowała się wokół symulacji rozpraw sądowych w postępowaniu karnym i cywilnym. Najpierw studenci uczestniczyli w symulacji rozprawy sądowej przed sądem karnym, a w drugiej części zajęć aktywnie uczestniczyli w symulacjach rozpraw sądowych w postępowaniu cywilnym – pierwsza symulacja dotyczyła sprawy prowadzonej w postępowaniu procesowym, a druga sprawy w postępowaniu nieprocesowym. Rolą studentów było przygotowanie i zaprezentowanie się w określonych rolach procesowych przed całą grupą.

1. Symulacja rozprawy karnej – 15 godzin

2. Symulacja rozprawy cywilnej – postępowanie procesowe – 9 godzin

3. Symulacja rozprawy cywilnej – postępowanie nieprocesowe – 6 godzin

EFEKTY UCZENIA SIĘ (przedmiotowe):

Student po zakończeniu kursu:

w zakresie wiedzy: zna i rozumie

Student zna rodzaje postępowania cywilnego oraz regulacje prawne w tym zakresie, a także stosunek tego postępowania do innych rodzajów postępowań. Wie również jakie są poszczególne czynności na rozprawie przed sądem karnym oraz sądem cywilnym.

Student zna organy i uczestników postępowania cywilnego i karnego, ich funkcje oraz kompetencje w toku tego postępowania.

Student wie, jakie są rodzaje rozstrzygnięć wydawanych w poszczególnych rodzajach postępowań.

K_W01

K_W04

K_W05

K_W10

K_W11

w zakresie umiejętności: potrafi

Student potrafi odnaleźć przepisy dotyczące danego postępowania cywilnego i karnego

Student potrafi rozwiązywać problemy dotyczące danego postępowania cywilnego i karnego, przy zastosowaniu argumentacji prawniczej i rozumowań prawniczych.

Student posiada umiejętność poprawnego tworzenia wypowiedzi w języku prawnym i prawniczym, z wykorzystaniem łacińskiej terminologii prawniczej, orzecznictwa, literatury przedmiotu i baz danych, w tym potrafi sporządzić projekt orzeczenia.

K_U01

K_U04

K_U09

K_U16

w zakresie kompetencji społecznych: jest gotów do

Student jest zdolny do samodzielnego i krytycznego uzupełniania zdobytej wiedzy z zakresu postępowania cywilnego oraz postępowania karnego i doskonalenia umiejętności jej wykorzystania w praktyce.

Student jest zdolny do zawodowego zaangażowania w sprawy z zakresu procedury cywilnej i procedury karnej, a także do inspirowania i organizowania aktywności innych osób w tym zakresie.

Student potrafi jasno i precyzyjnie prezentować kwestie prawne dotyczące postępowania cywilnego i postępowania karnego.

Student ma świadomość roli doradztwa prawnego w postępowaniu cywilnym oraz w postępowaniu karnym, prawnych, moralnych, społecznych i gospodarczych skutków tej działalności i ponoszonej przy jej wykonywaniu odpowiedzialności.

K_K01

K_K04

K_K06

FORMA ZALICZENIA PRZEDMIOTU:

Zaliczenie na ocenę

Zaliczenie poprzez aktywność na zajęciach polegającą na odegraniu wybranych ról.

Oceniane jest zaangażowanie, merytoryczne przygotowanie do zajęć oraz stosowanie przez studentów języka prawniczego.

Praca domowa Przygotowanie się do odgrywanej roli procesowej oceniane w ramach kolokwium

Aktywność na zajęciach Udział w dyskusji.

Oceniany jest sposób argumentacji oraz merytoryczna prawidłowość wypowiedzi.

Obecność na zajęciach jest obowiązkowa na poziomie co najmniej 80%.

-

METODY WERYFIKACJI OSIĄGNIĘCIA PRZEZ STUDENTA EFEKTÓW UCZENIA SIĘ:

w zakresie wiedzy Kolokwium, dyskusja

w zakresie umiejętności Kolokwium, dyskusja

w zakresie kompetencji społecznych Ocena obowiązkowości, zaangażowania, aktywności i samodzielności studentów w czasie zajęć.

Literatura:

LITERATURA OBOWIĄZKOWA I UZUPEŁNIAJĄCA:

Obowiązkowa:

E. Marszałkowska-Krześ [red.], Meritum. Postępowanie cywilne, Warszawa 2017.

S. Waltoś, P. Hofmański, Proces karny. Zarys systemu, Warszawa 2018.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2026-02-20 - 2026-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć: (brak danych)
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Pełny opis:

TEMATY POSZCZEGÓLNYCH ZAJĘĆ Z PODZIAŁEM NA LICZBĘ GODZIN:

Ćwiczenia:

Studia stacjonarne

Tematyka ćwiczeń koncentrowała się wokół symulacji rozpraw sądowych w postępowaniu karnym i cywilnym. Najpierw studenci uczestniczyli w symulacji rozprawy sądowej przed sądem karnym, a w drugiej części zajęć aktywnie uczestniczyli w symulacjach rozpraw sądowych w postępowaniu cywilnym – pierwsza symulacja dotyczyła sprawy prowadzonej w postępowaniu procesowym, a druga sprawy w postępowaniu nieprocesowym. Rolą studentów było przygotowanie i zaprezentowanie się w określonych rolach procesowych przed całą grupą.

1. Symulacja rozprawy karnej – 15 godzin

2. Symulacja rozprawy cywilnej – postępowanie procesowe – 9 godzin

3. Symulacja rozprawy cywilnej – postępowanie nieprocesowe – 6 godzin

EFEKTY UCZENIA SIĘ (przedmiotowe):

Student po zakończeniu kursu:

w zakresie wiedzy: zna i rozumie

Student zna rodzaje postępowania cywilnego oraz regulacje prawne w tym zakresie, a także stosunek tego postępowania do innych rodzajów postępowań. Wie również jakie są poszczególne czynności na rozprawie przed sądem karnym oraz sądem cywilnym.

Student zna organy i uczestników postępowania cywilnego i karnego, ich funkcje oraz kompetencje w toku tego postępowania.

Student wie, jakie są rodzaje rozstrzygnięć wydawanych w poszczególnych rodzajach postępowań.

K_W01

K_W04

K_W05

K_W10

K_W11

w zakresie umiejętności: potrafi

Student potrafi odnaleźć przepisy dotyczące danego postępowania cywilnego i karnego

Student potrafi rozwiązywać problemy dotyczące danego postępowania cywilnego i karnego, przy zastosowaniu argumentacji prawniczej i rozumowań prawniczych.

Student posiada umiejętność poprawnego tworzenia wypowiedzi w języku prawnym i prawniczym, z wykorzystaniem łacińskiej terminologii prawniczej, orzecznictwa, literatury przedmiotu i baz danych, w tym potrafi sporządzić projekt orzeczenia.

K_U01

K_U04

K_U09

K_U16

w zakresie kompetencji społecznych: jest gotów do

Student jest zdolny do samodzielnego i krytycznego uzupełniania zdobytej wiedzy z zakresu postępowania cywilnego oraz postępowania karnego i doskonalenia umiejętności jej wykorzystania w praktyce.

Student jest zdolny do zawodowego zaangażowania w sprawy z zakresu procedury cywilnej i procedury karnej, a także do inspirowania i organizowania aktywności innych osób w tym zakresie.

Student potrafi jasno i precyzyjnie prezentować kwestie prawne dotyczące postępowania cywilnego i postępowania karnego.

Student ma świadomość roli doradztwa prawnego w postępowaniu cywilnym oraz w postępowaniu karnym, prawnych, moralnych, społecznych i gospodarczych skutków tej działalności i ponoszonej przy jej wykonywaniu odpowiedzialności.

K_K01

K_K04

K_K06

FORMA ZALICZENIA PRZEDMIOTU:

Zaliczenie na ocenę

Zaliczenie poprzez aktywność na zajęciach polegającą na odegraniu wybranych ról.

Oceniane jest zaangażowanie, merytoryczne przygotowanie do zajęć oraz stosowanie przez studentów języka prawniczego.

Praca domowa Przygotowanie się do odgrywanej roli procesowej oceniane w ramach kolokwium

Aktywność na zajęciach Udział w dyskusji.

Oceniany jest sposób argumentacji oraz merytoryczna prawidłowość wypowiedzi.

Obecność na zajęciach jest obowiązkowa na poziomie co najmniej 80%.

-

METODY WERYFIKACJI OSIĄGNIĘCIA PRZEZ STUDENTA EFEKTÓW UCZENIA SIĘ:

w zakresie wiedzy Kolokwium, dyskusja

w zakresie umiejętności Kolokwium, dyskusja

w zakresie kompetencji społecznych Ocena obowiązkowości, zaangażowania, aktywności i samodzielności studentów w czasie zajęć.

Literatura:

LITERATURA OBOWIĄZKOWA I UZUPEŁNIAJĄCA:

Obowiązkowa:

E. Marszałkowska-Krześ [red.], Meritum. Postępowanie cywilne, Warszawa 2017.

S. Waltoś, P. Hofmański, Proces karny. Zarys systemu, Warszawa 2018.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2026/2027" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2027-02-20 - 2027-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć: (brak danych)
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Pełny opis:

TEMATY POSZCZEGÓLNYCH ZAJĘĆ Z PODZIAŁEM NA LICZBĘ GODZIN:

Ćwiczenia:

Studia stacjonarne

Tematyka ćwiczeń koncentrowała się wokół symulacji rozpraw sądowych w postępowaniu karnym i cywilnym. Najpierw studenci uczestniczyli w symulacji rozprawy sądowej przed sądem karnym, a w drugiej części zajęć aktywnie uczestniczyli w symulacjach rozpraw sądowych w postępowaniu cywilnym – pierwsza symulacja dotyczyła sprawy prowadzonej w postępowaniu procesowym, a druga sprawy w postępowaniu nieprocesowym. Rolą studentów było przygotowanie i zaprezentowanie się w określonych rolach procesowych przed całą grupą.

1. Symulacja rozprawy karnej – 15 godzin

2. Symulacja rozprawy cywilnej – postępowanie procesowe – 9 godzin

3. Symulacja rozprawy cywilnej – postępowanie nieprocesowe – 6 godzin

EFEKTY UCZENIA SIĘ (przedmiotowe):

Student po zakończeniu kursu:

w zakresie wiedzy: zna i rozumie

Student zna rodzaje postępowania cywilnego oraz regulacje prawne w tym zakresie, a także stosunek tego postępowania do innych rodzajów postępowań. Wie również jakie są poszczególne czynności na rozprawie przed sądem karnym oraz sądem cywilnym.

Student zna organy i uczestników postępowania cywilnego i karnego, ich funkcje oraz kompetencje w toku tego postępowania.

Student wie, jakie są rodzaje rozstrzygnięć wydawanych w poszczególnych rodzajach postępowań.

K_W01

K_W04

K_W05

K_W10

K_W11

w zakresie umiejętności: potrafi

Student potrafi odnaleźć przepisy dotyczące danego postępowania cywilnego i karnego

Student potrafi rozwiązywać problemy dotyczące danego postępowania cywilnego i karnego, przy zastosowaniu argumentacji prawniczej i rozumowań prawniczych.

Student posiada umiejętność poprawnego tworzenia wypowiedzi w języku prawnym i prawniczym, z wykorzystaniem łacińskiej terminologii prawniczej, orzecznictwa, literatury przedmiotu i baz danych, w tym potrafi sporządzić projekt orzeczenia.

K_U01

K_U04

K_U09

K_U16

w zakresie kompetencji społecznych: jest gotów do

Student jest zdolny do samodzielnego i krytycznego uzupełniania zdobytej wiedzy z zakresu postępowania cywilnego oraz postępowania karnego i doskonalenia umiejętności jej wykorzystania w praktyce.

Student jest zdolny do zawodowego zaangażowania w sprawy z zakresu procedury cywilnej i procedury karnej, a także do inspirowania i organizowania aktywności innych osób w tym zakresie.

Student potrafi jasno i precyzyjnie prezentować kwestie prawne dotyczące postępowania cywilnego i postępowania karnego.

Student ma świadomość roli doradztwa prawnego w postępowaniu cywilnym oraz w postępowaniu karnym, prawnych, moralnych, społecznych i gospodarczych skutków tej działalności i ponoszonej przy jej wykonywaniu odpowiedzialności.

K_K01

K_K04

K_K06

FORMA ZALICZENIA PRZEDMIOTU:

Zaliczenie na ocenę

Zaliczenie poprzez aktywność na zajęciach polegającą na odegraniu wybranych ról.

Oceniane jest zaangażowanie, merytoryczne przygotowanie do zajęć oraz stosowanie przez studentów języka prawniczego.

Praca domowa Przygotowanie się do odgrywanej roli procesowej oceniane w ramach kolokwium

Aktywność na zajęciach Udział w dyskusji.

Oceniany jest sposób argumentacji oraz merytoryczna prawidłowość wypowiedzi.

Obecność na zajęciach jest obowiązkowa na poziomie co najmniej 80%.

-

METODY WERYFIKACJI OSIĄGNIĘCIA PRZEZ STUDENTA EFEKTÓW UCZENIA SIĘ:

w zakresie wiedzy Kolokwium, dyskusja

w zakresie umiejętności Kolokwium, dyskusja

w zakresie kompetencji społecznych Ocena obowiązkowości, zaangażowania, aktywności i samodzielności studentów w czasie zajęć.

Literatura:

LITERATURA OBOWIĄZKOWA I UZUPEŁNIAJĄCA:

Obowiązkowa:

E. Marszałkowska-Krześ [red.], Meritum. Postępowanie cywilne, Warszawa 2017.

S. Waltoś, P. Hofmański, Proces karny. Zarys systemu, Warszawa 2018.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2027/2028" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2028-02-20 - 2028-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć: (brak danych)
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Pełny opis:

TEMATY POSZCZEGÓLNYCH ZAJĘĆ Z PODZIAŁEM NA LICZBĘ GODZIN:

Ćwiczenia:

Studia stacjonarne

Tematyka ćwiczeń koncentrowała się wokół symulacji rozpraw sądowych w postępowaniu karnym i cywilnym. Najpierw studenci uczestniczyli w symulacji rozprawy sądowej przed sądem karnym, a w drugiej części zajęć aktywnie uczestniczyli w symulacjach rozpraw sądowych w postępowaniu cywilnym – pierwsza symulacja dotyczyła sprawy prowadzonej w postępowaniu procesowym, a druga sprawy w postępowaniu nieprocesowym. Rolą studentów było przygotowanie i zaprezentowanie się w określonych rolach procesowych przed całą grupą.

1. Symulacja rozprawy karnej – 15 godzin

2. Symulacja rozprawy cywilnej – postępowanie procesowe – 9 godzin

3. Symulacja rozprawy cywilnej – postępowanie nieprocesowe – 6 godzin

EFEKTY UCZENIA SIĘ (przedmiotowe):

Student po zakończeniu kursu:

w zakresie wiedzy: zna i rozumie

Student zna rodzaje postępowania cywilnego oraz regulacje prawne w tym zakresie, a także stosunek tego postępowania do innych rodzajów postępowań. Wie również jakie są poszczególne czynności na rozprawie przed sądem karnym oraz sądem cywilnym.

Student zna organy i uczestników postępowania cywilnego i karnego, ich funkcje oraz kompetencje w toku tego postępowania.

Student wie, jakie są rodzaje rozstrzygnięć wydawanych w poszczególnych rodzajach postępowań.

K_W01

K_W04

K_W05

K_W10

K_W11

w zakresie umiejętności: potrafi

Student potrafi odnaleźć przepisy dotyczące danego postępowania cywilnego i karnego

Student potrafi rozwiązywać problemy dotyczące danego postępowania cywilnego i karnego, przy zastosowaniu argumentacji prawniczej i rozumowań prawniczych.

Student posiada umiejętność poprawnego tworzenia wypowiedzi w języku prawnym i prawniczym, z wykorzystaniem łacińskiej terminologii prawniczej, orzecznictwa, literatury przedmiotu i baz danych, w tym potrafi sporządzić projekt orzeczenia.

K_U01

K_U04

K_U09

K_U16

w zakresie kompetencji społecznych: jest gotów do

Student jest zdolny do samodzielnego i krytycznego uzupełniania zdobytej wiedzy z zakresu postępowania cywilnego oraz postępowania karnego i doskonalenia umiejętności jej wykorzystania w praktyce.

Student jest zdolny do zawodowego zaangażowania w sprawy z zakresu procedury cywilnej i procedury karnej, a także do inspirowania i organizowania aktywności innych osób w tym zakresie.

Student potrafi jasno i precyzyjnie prezentować kwestie prawne dotyczące postępowania cywilnego i postępowania karnego.

Student ma świadomość roli doradztwa prawnego w postępowaniu cywilnym oraz w postępowaniu karnym, prawnych, moralnych, społecznych i gospodarczych skutków tej działalności i ponoszonej przy jej wykonywaniu odpowiedzialności.

K_K01

K_K04

K_K06

FORMA ZALICZENIA PRZEDMIOTU:

Zaliczenie na ocenę

Zaliczenie poprzez aktywność na zajęciach polegającą na odegraniu wybranych ról.

Oceniane jest zaangażowanie, merytoryczne przygotowanie do zajęć oraz stosowanie przez studentów języka prawniczego.

Praca domowa Przygotowanie się do odgrywanej roli procesowej oceniane w ramach kolokwium

Aktywność na zajęciach Udział w dyskusji.

Oceniany jest sposób argumentacji oraz merytoryczna prawidłowość wypowiedzi.

Obecność na zajęciach jest obowiązkowa na poziomie co najmniej 80%.

-

METODY WERYFIKACJI OSIĄGNIĘCIA PRZEZ STUDENTA EFEKTÓW UCZENIA SIĘ:

w zakresie wiedzy Kolokwium, dyskusja

w zakresie umiejętności Kolokwium, dyskusja

w zakresie kompetencji społecznych Ocena obowiązkowości, zaangażowania, aktywności i samodzielności studentów w czasie zajęć.

Literatura:

LITERATURA OBOWIĄZKOWA I UZUPEŁNIAJĄCA:

Obowiązkowa:

E. Marszałkowska-Krześ [red.], Meritum. Postępowanie cywilne, Warszawa 2017.

S. Waltoś, P. Hofmański, Proces karny. Zarys systemu, Warszawa 2018.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Wyższa Szkoła Prawa we Wrocławiu.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)