Symulacja rozpraw sądowych - przedmiot specjalnościowy
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0101DJ52SRS |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Symulacja rozpraw sądowych - przedmiot specjalnościowy |
Jednostka: | Wydział Prawa i Administracji |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
6.00
LUB
5.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Skrócony opis: |
Zaznajomienie studentów z istotą postępowania cywilnego i karnego w ujęciu ogólnym. Wykształcenie umiejętności wykorzystania w praktyce wiedzy teoretycznej z zakresu postępowania cywilnego i karnego poprzez aktywne uczestniczenie w symulacji rozprawy sądowej. Przekazanie umiejętności w zakresie zachowania przed sądem oraz reprezentacji podmiotów w toku postępowania. |
Pełny opis: |
Praktyczne zastosowanie zdobytej w toku studiów wiedzy w zakresie postępowania karnego, jak również szeroko rozumianego prawa karnego materialnego. Praktyczne zastosowanie zdobytej w toku studiów wiedzy w zakresie postępowania cywilnego, jak również szeroko rozumianego prawa cywilnego materialnego. Zapoznanie się z konkretnymi sprawami i postępowaniami sądowymi będącymi przedmiotem symulacji rozprawy sądowej oraz przepisami prawa mającymi znaczenie z punktu widzenia uczestników postępowania sądowego – z którymi studenci będą mieli do czynienia w praktyce zawodowej. Umiejętność rozwiązywania bieżących problemów prawnych – w zakresie prawa procesowego, jak również materialnego, wyłaniających się w czasie przebiegu symulacji. Nabycie umiejętności zachowania się na sali sądowej, w szczególności w zakresie przyjętej roli procesowej. |
Literatura: |
Ł. Bojarski, B. Namysłowska-Gabrysiak, Symulacja rozpraw sądowych jako metoda edukacyjna. Materiały do przygotowania i przeprowadzenia symulacji, Warszawa 2008. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2019-02-23 - 2019-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marcin Drabik | |
Prowadzący grup: | Marcin Drabik, Tomasz Krawczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-10 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Tomasz Krawczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-10 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Tomasz Krawczyk, Anna Tęcza-Paciorek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-19 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Tomasz Krawczyk, Anna Tęcza-Paciorek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Pełny opis: |
TEMATYKA PRZEDMIOTU (temat i zagadnienia poszczególnych zajęć): Tematyka ćwiczeń koncentruje się wokół symulacji rozpraw sądowych w postępowaniu karnym i cywilnym. Na każdych zajęciach Studenci pełnią aktywną rolę w poszczególnych spraw sądowych oraz aktywnie uczestniczą w dyskusji dotyczącej ich przebiegu. Studentom pełnią role procesowe w następujących sprawach: 1. Sprawa o wykroczenie 2. Sprawa o przestępstwo umyślne 3. Sprawa o przestępstwo nieumyślne 4. Sprawa w postępowaniu procesowym cywilnym - zobowiązania 5. Sprawa w postępowaniu procesowym cywilnym - prawo rodzinne 6. Sprawa w postępowaniu nieprocesowym cywilnym EFEKTY KSZTAŁCENIA: Student po zakończeniu kursu: ODNIESIENIE DO EFEKTÓW KIERUNKOWYCH: w zakresie wiedzy: zna i rozumie Student zna rodzaje postępowania cywilnego oraz regulacje prawne w tym zakresie, a także stosunek tego postępowania do innych rodzajów postępowań. Wie również jakie są poszczególne czynności na rozprawie przed sądem karnym oraz sądem cywilnym. Student zna organy i uczestników postępowania cywilnego i karnego, ich funkcje oraz kompetencje w toku tego postępowania. Student wie, jakie są rodzaje rozstrzygnięć wydawanych w poszczególnych rodzajach postępowań. P_W01 P_W04 P_W05 P_W10 P_W11 w zakresie umiejętności: potrafi Student potrafi odnaleźć przepisy dotyczące danego postępowania cywilnego i karnego Student potrafi rozwiązywać problemy dotyczące danego postępowania cywilnego i karnego, przy zastosowaniu argumentacji prawniczej i rozumowań prawniczych. Student posiada umiejętność poprawnego tworzenia wypowiedzi w języku prawnym i prawniczym, z wykorzystaniem łacińskiej terminologii prawniczej, orzecznictwa, literatury przedmiotu i baz danych, w tym potrafi sporządzić projekt orzeczenia. P_U01 P_U04 P_U09 P_U16 w zakresie kompetencji społecznych: jest gotowy do Student jest zdolny do samodzielnego i krytycznego uzupełniania zdobytej wiedzy z zakresu postępowania cywilnego oraz postępowania karnego i doskonalenia umiejętności jej wykorzystania w praktyce. Student jest zdolny do zawodowego zaangażowania w sprawy z zakresu procedury cywilnej i procedury karnej, a także do inspirowania i organizowania aktywności innych osób w tym zakresie. Student potrafi jasno i precyzyjnie prezentować kwestie prawne dotyczące postępowania cywilnego i postępowania karnego. Student ma świadomość roli doradztwa prawnego w postępowaniu cywilnym oraz w postępowaniu karnym, prawnych, moralnych, społecznych i gospodarczych skutków tej działalności i ponoszonej przy jej wykonywaniu odpowiedzialności. P_K01 P_K04 P_K06 FORMA ZALICZENIA PRZEDMIOTU: METODY ZALICZENIA (metody i kryteria oceny) metody kryteria oceny Zaliczenie na ocenę egzamin - - zaliczenie - - Praca domowa - - aktywność na zajęciach Zaliczenie poprzez aktywność na zajęciach polegającą na odegraniu wybranych ról Oceniane jest zaangażowanie, merytoryczne przygotowanie do zajęć oraz stosowanie przez studentów języka prawniczego. Obecność na zajęciach - - Inne: - - METODY WERYFIKACJI OSIĄGNIĘCIA PRZEZ STUDENTA EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: w zakresie wiedzy aktywność na zajęciach. w zakresie umiejętności aktywność na zajęciach. w zakresie kompetencji społecznych Ocena obowiązkowości, zaangażowania, aktywności i samodzielności studentów w czasie zajęć. |
|
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA I UZUPEŁNIAJĄCA Obowiązkowa: E. Marszałkowska-Krześ [red.], Meritum. Postępowanie cywilne, Warszawa 2017. S. Waltoś, P. Hofmański, Proces karny. Zarys systemu, Warszawa 2018. Uzupełniająca: - |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT CW
CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Tomasz Krawczyk, Anna Tęcza-Paciorek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Pełny opis: |
TEMATYKA PRZEDMIOTU (temat i zagadnienia poszczególnych zajęć): Ćwiczenia: Wykład i ćwiczenia na studiach stacjonarnych: Tematyka ćwiczeń koncentrowała się wokół symulacji rozpraw sądowych w postępowaniu karnym i cywilnym. Najpierw studenci uczestniczyli w symulacji rozprawy sądowej przed sądem karnym, a w drugiej części zajęć aktywnie uczestniczyli w symulacjach rozpraw sądowych w postępowaniu cywilnym – pierwsza symulacja dotyczyła sprawy prowadzonej w postępowaniu procesowym, a druga sprawy w postępowaniu nieprocesowym. Rolą studentów było przygotowanie i zaprezentowanie się w określonych rolach procesowych przed całą grupą. 1. Symulacja rozprawy karnej – 15 godzin 2. Symulacja rozprawy cywilnej – postępowanie procesowe – 9 godzin 3. Symulacja rozprawy cywilnej – postępowanie nieprocesowe – 6 godzin Wykład i ćwiczenia na studiach niestacjonarnych: Tematyka ćwiczeń koncentrowała się wokół symulacji rozpraw sądowych w postępowaniu karnym i cywilnym. Najpierw studenci uczestniczyli w symulacji rozprawy sądowej przed sądem karnym, a w drugiej części zajęć aktywnie uczestniczyli w symulacjach rozpraw sądowych w postępowaniu cywilnym – pierwsza symulacja dotyczyła sprawy prowadzonej w postępowaniu procesowym, a druga sprawy w postępowaniu nieprocesowym. Rolą studentów było przygotowanie i zaprezentowanie się w określonych rolach procesowych przed całą grupą. 1. Symulacja rozprawy karnej – 10 godzin 2. Symulacja rozprawy cywilnej – postępowanie procesowe – 6 godzin 3. Symulacja rozprawy cywilnej – postępowanie nieprocesowe – 4 godzin EFEKTY KSZTAŁCENIA: Student po zakończeniu kursu: ODNIESIENIE DO EFEKTÓW KIERUNKOWYCH: w zakresie wiedzy: zna i rozumie Student zna rodzaje postępowania cywilnego oraz regulacje prawne w tym zakresie, a także stosunek tego postępowania do innych rodzajów postępowań. Wie również jakie są poszczególne czynności na rozprawie przed sądem karnym oraz sądem cywilnym. Student zna organy i uczestników postępowania cywilnego i karnego, ich funkcje oraz kompetencje w toku tego postępowania. Student wie, jakie są rodzaje rozstrzygnięć wydawanych w poszczególnych rodzajach postępowań. P_W01 P_W04 P_W05 P_W10 P_W11 w zakresie umiejętności: potrafi Student potrafi odnaleźć przepisy dotyczące danego postępowania cywilnego i karnego Student potrafi rozwiązywać problemy dotyczące danego postępowania cywilnego i karnego, przy zastosowaniu argumentacji prawniczej i rozumowań prawniczych. Student posiada umiejętność poprawnego tworzenia wypowiedzi w języku prawnym i prawniczym, z wykorzystaniem łacińskiej terminologii prawniczej, orzecznictwa, literatury przedmiotu i baz danych, w tym potrafi sporządzić projekt orzeczenia. P_U01 P_U04 P_U09 P_U16 w zakresie kompetencji społecznych: jest gotowy do Student jest zdolny do samodzielnego i krytycznego uzupełniania zdobytej wiedzy z zakresu postępowania cywilnego oraz postępowania karnego i doskonalenia umiejętności jej wykorzystania w praktyce. Student jest zdolny do zawodowego zaangażowania w sprawy z zakresu procedury cywilnej i procedury karnej, a także do inspirowania i organizowania aktywności innych osób w tym zakresie. Student potrafi jasno i precyzyjnie prezentować kwestie prawne dotyczące postępowania cywilnego i postępowania karnego. Student ma świadomość roli doradztwa prawnego w postępowaniu cywilnym oraz w postępowaniu karnym, prawnych, moralnych, społecznych i gospodarczych skutków tej działalności i ponoszonej przy jej wykonywaniu odpowiedzialności. P_K01 P_K04 P_K06 FORMA ZALICZENIA PRZEDMIOTU: METODY ZALICZENIA (metody i kryteria oceny) metody kryteria oceny Zaliczenie na ocenę egzamin - - zaliczenie - - Praca domowa - - aktywność na zajęciach Zaliczenie poprzez aktywność na zajęciach polegającą na odegraniu wybranych ról Oceniane jest zaangażowanie, merytoryczne przygotowanie do zajęć oraz stosowanie przez studentów języka prawniczego. Obecność na zajęciach - - Inne: - - METODY WERYFIKACJI OSIĄGNIĘCIA PRZEZ STUDENTA EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: w zakresie wiedzy aktywność na zajęciach. w zakresie umiejętności aktywność na zajęciach. w zakresie kompetencji społecznych Ocena obowiązkowości, zaangażowania, aktywności i samodzielności studentów w czasie zajęć. |
|
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA I UZUPEŁNIAJĄCA Obowiązkowa: E. Marszałkowska-Krześ [red.], Meritum. Postępowanie cywilne, Warszawa 2017. S. Waltoś, P. Hofmański, Proces karny. Zarys systemu, Warszawa 2018. Uzupełniająca: - |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT CW
CW
ŚR CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Tomasz Krawczyk, Anna Tęcza-Paciorek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Pełny opis: |
TEMATY POSZCZEGÓLNYCH ZAJĘĆ Z PODZIAŁEM NA LICZBĘ GODZIN: Ćwiczenia: Studia stacjonarne Tematyka ćwiczeń koncentrowała się wokół symulacji rozpraw sądowych w postępowaniu karnym i cywilnym. Najpierw studenci uczestniczyli w symulacji rozprawy sądowej przed sądem karnym, a w drugiej części zajęć aktywnie uczestniczyli w symulacjach rozpraw sądowych w postępowaniu cywilnym – pierwsza symulacja dotyczyła sprawy prowadzonej w postępowaniu procesowym, a druga sprawy w postępowaniu nieprocesowym. Rolą studentów było przygotowanie i zaprezentowanie się w określonych rolach procesowych przed całą grupą. 1. Symulacja rozprawy karnej – 15 godzin 2. Symulacja rozprawy cywilnej – postępowanie procesowe – 9 godzin 3. Symulacja rozprawy cywilnej – postępowanie nieprocesowe – 6 godzin EFEKTY UCZENIA SIĘ (przedmiotowe): Student po zakończeniu kursu: w zakresie wiedzy: zna i rozumie Student zna rodzaje postępowania cywilnego oraz regulacje prawne w tym zakresie, a także stosunek tego postępowania do innych rodzajów postępowań. Wie również jakie są poszczególne czynności na rozprawie przed sądem karnym oraz sądem cywilnym. Student zna organy i uczestników postępowania cywilnego i karnego, ich funkcje oraz kompetencje w toku tego postępowania. Student wie, jakie są rodzaje rozstrzygnięć wydawanych w poszczególnych rodzajach postępowań. K_W01 K_W04 K_W05 K_W10 K_W11 w zakresie umiejętności: potrafi Student potrafi odnaleźć przepisy dotyczące danego postępowania cywilnego i karnego Student potrafi rozwiązywać problemy dotyczące danego postępowania cywilnego i karnego, przy zastosowaniu argumentacji prawniczej i rozumowań prawniczych. Student posiada umiejętność poprawnego tworzenia wypowiedzi w języku prawnym i prawniczym, z wykorzystaniem łacińskiej terminologii prawniczej, orzecznictwa, literatury przedmiotu i baz danych, w tym potrafi sporządzić projekt orzeczenia. K_U01 K_U04 K_U09 K_U16 w zakresie kompetencji społecznych: jest gotów do Student jest zdolny do samodzielnego i krytycznego uzupełniania zdobytej wiedzy z zakresu postępowania cywilnego oraz postępowania karnego i doskonalenia umiejętności jej wykorzystania w praktyce. Student jest zdolny do zawodowego zaangażowania w sprawy z zakresu procedury cywilnej i procedury karnej, a także do inspirowania i organizowania aktywności innych osób w tym zakresie. Student potrafi jasno i precyzyjnie prezentować kwestie prawne dotyczące postępowania cywilnego i postępowania karnego. Student ma świadomość roli doradztwa prawnego w postępowaniu cywilnym oraz w postępowaniu karnym, prawnych, moralnych, społecznych i gospodarczych skutków tej działalności i ponoszonej przy jej wykonywaniu odpowiedzialności. K_K01 K_K04 K_K06 FORMA ZALICZENIA PRZEDMIOTU: Zaliczenie na ocenę Zaliczenie poprzez aktywność na zajęciach polegającą na odegraniu wybranych ról. Oceniane jest zaangażowanie, merytoryczne przygotowanie do zajęć oraz stosowanie przez studentów języka prawniczego. Praca domowa Przygotowanie się do odgrywanej roli procesowej oceniane w ramach kolokwium Aktywność na zajęciach Udział w dyskusji. Oceniany jest sposób argumentacji oraz merytoryczna prawidłowość wypowiedzi. Obecność na zajęciach jest obowiązkowa na poziomie co najmniej 80%. - METODY WERYFIKACJI OSIĄGNIĘCIA PRZEZ STUDENTA EFEKTÓW UCZENIA SIĘ: w zakresie wiedzy Kolokwium, dyskusja w zakresie umiejętności Kolokwium, dyskusja w zakresie kompetencji społecznych Ocena obowiązkowości, zaangażowania, aktywności i samodzielności studentów w czasie zajęć. |
|
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA I UZUPEŁNIAJĄCA: Obowiązkowa: E. Marszałkowska-Krześ [red.], Meritum. Postępowanie cywilne, Warszawa 2017. S. Waltoś, P. Hofmański, Proces karny. Zarys systemu, Warszawa 2018. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-17 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Tomasz Krawczyk, Anna Tęcza-Paciorek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Pełny opis: |
TEMATY POSZCZEGÓLNYCH ZAJĘĆ Z PODZIAŁEM NA LICZBĘ GODZIN: Ćwiczenia: Studia stacjonarne Tematyka ćwiczeń koncentrowała się wokół symulacji rozpraw sądowych w postępowaniu karnym i cywilnym. Najpierw studenci uczestniczyli w symulacji rozprawy sądowej przed sądem karnym, a w drugiej części zajęć aktywnie uczestniczyli w symulacjach rozpraw sądowych w postępowaniu cywilnym – pierwsza symulacja dotyczyła sprawy prowadzonej w postępowaniu procesowym, a druga sprawy w postępowaniu nieprocesowym. Rolą studentów było przygotowanie i zaprezentowanie się w określonych rolach procesowych przed całą grupą. 1. Symulacja rozprawy karnej – 15 godzin 2. Symulacja rozprawy cywilnej – postępowanie procesowe – 9 godzin 3. Symulacja rozprawy cywilnej – postępowanie nieprocesowe – 6 godzin EFEKTY UCZENIA SIĘ (przedmiotowe): Student po zakończeniu kursu: w zakresie wiedzy: zna i rozumie Student zna rodzaje postępowania cywilnego oraz regulacje prawne w tym zakresie, a także stosunek tego postępowania do innych rodzajów postępowań. Wie również jakie są poszczególne czynności na rozprawie przed sądem karnym oraz sądem cywilnym. Student zna organy i uczestników postępowania cywilnego i karnego, ich funkcje oraz kompetencje w toku tego postępowania. Student wie, jakie są rodzaje rozstrzygnięć wydawanych w poszczególnych rodzajach postępowań. K_W01 K_W04 K_W05 K_W10 K_W11 w zakresie umiejętności: potrafi Student potrafi odnaleźć przepisy dotyczące danego postępowania cywilnego i karnego Student potrafi rozwiązywać problemy dotyczące danego postępowania cywilnego i karnego, przy zastosowaniu argumentacji prawniczej i rozumowań prawniczych. Student posiada umiejętność poprawnego tworzenia wypowiedzi w języku prawnym i prawniczym, z wykorzystaniem łacińskiej terminologii prawniczej, orzecznictwa, literatury przedmiotu i baz danych, w tym potrafi sporządzić projekt orzeczenia. K_U01 K_U04 K_U09 K_U16 w zakresie kompetencji społecznych: jest gotów do Student jest zdolny do samodzielnego i krytycznego uzupełniania zdobytej wiedzy z zakresu postępowania cywilnego oraz postępowania karnego i doskonalenia umiejętności jej wykorzystania w praktyce. Student jest zdolny do zawodowego zaangażowania w sprawy z zakresu procedury cywilnej i procedury karnej, a także do inspirowania i organizowania aktywności innych osób w tym zakresie. Student potrafi jasno i precyzyjnie prezentować kwestie prawne dotyczące postępowania cywilnego i postępowania karnego. Student ma świadomość roli doradztwa prawnego w postępowaniu cywilnym oraz w postępowaniu karnym, prawnych, moralnych, społecznych i gospodarczych skutków tej działalności i ponoszonej przy jej wykonywaniu odpowiedzialności. K_K01 K_K04 K_K06 FORMA ZALICZENIA PRZEDMIOTU: Zaliczenie na ocenę Zaliczenie poprzez aktywność na zajęciach polegającą na odegraniu wybranych ról. Oceniane jest zaangażowanie, merytoryczne przygotowanie do zajęć oraz stosowanie przez studentów języka prawniczego. Praca domowa Przygotowanie się do odgrywanej roli procesowej oceniane w ramach kolokwium Aktywność na zajęciach Udział w dyskusji. Oceniany jest sposób argumentacji oraz merytoryczna prawidłowość wypowiedzi. Obecność na zajęciach jest obowiązkowa na poziomie co najmniej 80%. - METODY WERYFIKACJI OSIĄGNIĘCIA PRZEZ STUDENTA EFEKTÓW UCZENIA SIĘ: w zakresie wiedzy Kolokwium, dyskusja w zakresie umiejętności Kolokwium, dyskusja w zakresie kompetencji społecznych Ocena obowiązkowości, zaangażowania, aktywności i samodzielności studentów w czasie zajęć. |
|
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA I UZUPEŁNIAJĄCA: Obowiązkowa: E. Marszałkowska-Krześ [red.], Meritum. Postępowanie cywilne, Warszawa 2017. S. Waltoś, P. Hofmański, Proces karny. Zarys systemu, Warszawa 2018. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2026-02-20 - 2026-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: | (brak danych) | |
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Pełny opis: |
TEMATY POSZCZEGÓLNYCH ZAJĘĆ Z PODZIAŁEM NA LICZBĘ GODZIN: Ćwiczenia: Studia stacjonarne Tematyka ćwiczeń koncentrowała się wokół symulacji rozpraw sądowych w postępowaniu karnym i cywilnym. Najpierw studenci uczestniczyli w symulacji rozprawy sądowej przed sądem karnym, a w drugiej części zajęć aktywnie uczestniczyli w symulacjach rozpraw sądowych w postępowaniu cywilnym – pierwsza symulacja dotyczyła sprawy prowadzonej w postępowaniu procesowym, a druga sprawy w postępowaniu nieprocesowym. Rolą studentów było przygotowanie i zaprezentowanie się w określonych rolach procesowych przed całą grupą. 1. Symulacja rozprawy karnej – 15 godzin 2. Symulacja rozprawy cywilnej – postępowanie procesowe – 9 godzin 3. Symulacja rozprawy cywilnej – postępowanie nieprocesowe – 6 godzin EFEKTY UCZENIA SIĘ (przedmiotowe): Student po zakończeniu kursu: w zakresie wiedzy: zna i rozumie Student zna rodzaje postępowania cywilnego oraz regulacje prawne w tym zakresie, a także stosunek tego postępowania do innych rodzajów postępowań. Wie również jakie są poszczególne czynności na rozprawie przed sądem karnym oraz sądem cywilnym. Student zna organy i uczestników postępowania cywilnego i karnego, ich funkcje oraz kompetencje w toku tego postępowania. Student wie, jakie są rodzaje rozstrzygnięć wydawanych w poszczególnych rodzajach postępowań. K_W01 K_W04 K_W05 K_W10 K_W11 w zakresie umiejętności: potrafi Student potrafi odnaleźć przepisy dotyczące danego postępowania cywilnego i karnego Student potrafi rozwiązywać problemy dotyczące danego postępowania cywilnego i karnego, przy zastosowaniu argumentacji prawniczej i rozumowań prawniczych. Student posiada umiejętność poprawnego tworzenia wypowiedzi w języku prawnym i prawniczym, z wykorzystaniem łacińskiej terminologii prawniczej, orzecznictwa, literatury przedmiotu i baz danych, w tym potrafi sporządzić projekt orzeczenia. K_U01 K_U04 K_U09 K_U16 w zakresie kompetencji społecznych: jest gotów do Student jest zdolny do samodzielnego i krytycznego uzupełniania zdobytej wiedzy z zakresu postępowania cywilnego oraz postępowania karnego i doskonalenia umiejętności jej wykorzystania w praktyce. Student jest zdolny do zawodowego zaangażowania w sprawy z zakresu procedury cywilnej i procedury karnej, a także do inspirowania i organizowania aktywności innych osób w tym zakresie. Student potrafi jasno i precyzyjnie prezentować kwestie prawne dotyczące postępowania cywilnego i postępowania karnego. Student ma świadomość roli doradztwa prawnego w postępowaniu cywilnym oraz w postępowaniu karnym, prawnych, moralnych, społecznych i gospodarczych skutków tej działalności i ponoszonej przy jej wykonywaniu odpowiedzialności. K_K01 K_K04 K_K06 FORMA ZALICZENIA PRZEDMIOTU: Zaliczenie na ocenę Zaliczenie poprzez aktywność na zajęciach polegającą na odegraniu wybranych ról. Oceniane jest zaangażowanie, merytoryczne przygotowanie do zajęć oraz stosowanie przez studentów języka prawniczego. Praca domowa Przygotowanie się do odgrywanej roli procesowej oceniane w ramach kolokwium Aktywność na zajęciach Udział w dyskusji. Oceniany jest sposób argumentacji oraz merytoryczna prawidłowość wypowiedzi. Obecność na zajęciach jest obowiązkowa na poziomie co najmniej 80%. - METODY WERYFIKACJI OSIĄGNIĘCIA PRZEZ STUDENTA EFEKTÓW UCZENIA SIĘ: w zakresie wiedzy Kolokwium, dyskusja w zakresie umiejętności Kolokwium, dyskusja w zakresie kompetencji społecznych Ocena obowiązkowości, zaangażowania, aktywności i samodzielności studentów w czasie zajęć. |
|
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA I UZUPEŁNIAJĄCA: Obowiązkowa: E. Marszałkowska-Krześ [red.], Meritum. Postępowanie cywilne, Warszawa 2017. S. Waltoś, P. Hofmański, Proces karny. Zarys systemu, Warszawa 2018. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2026/2027" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2027-02-20 - 2027-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: | (brak danych) | |
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Pełny opis: |
TEMATY POSZCZEGÓLNYCH ZAJĘĆ Z PODZIAŁEM NA LICZBĘ GODZIN: Ćwiczenia: Studia stacjonarne Tematyka ćwiczeń koncentrowała się wokół symulacji rozpraw sądowych w postępowaniu karnym i cywilnym. Najpierw studenci uczestniczyli w symulacji rozprawy sądowej przed sądem karnym, a w drugiej części zajęć aktywnie uczestniczyli w symulacjach rozpraw sądowych w postępowaniu cywilnym – pierwsza symulacja dotyczyła sprawy prowadzonej w postępowaniu procesowym, a druga sprawy w postępowaniu nieprocesowym. Rolą studentów było przygotowanie i zaprezentowanie się w określonych rolach procesowych przed całą grupą. 1. Symulacja rozprawy karnej – 15 godzin 2. Symulacja rozprawy cywilnej – postępowanie procesowe – 9 godzin 3. Symulacja rozprawy cywilnej – postępowanie nieprocesowe – 6 godzin EFEKTY UCZENIA SIĘ (przedmiotowe): Student po zakończeniu kursu: w zakresie wiedzy: zna i rozumie Student zna rodzaje postępowania cywilnego oraz regulacje prawne w tym zakresie, a także stosunek tego postępowania do innych rodzajów postępowań. Wie również jakie są poszczególne czynności na rozprawie przed sądem karnym oraz sądem cywilnym. Student zna organy i uczestników postępowania cywilnego i karnego, ich funkcje oraz kompetencje w toku tego postępowania. Student wie, jakie są rodzaje rozstrzygnięć wydawanych w poszczególnych rodzajach postępowań. K_W01 K_W04 K_W05 K_W10 K_W11 w zakresie umiejętności: potrafi Student potrafi odnaleźć przepisy dotyczące danego postępowania cywilnego i karnego Student potrafi rozwiązywać problemy dotyczące danego postępowania cywilnego i karnego, przy zastosowaniu argumentacji prawniczej i rozumowań prawniczych. Student posiada umiejętność poprawnego tworzenia wypowiedzi w języku prawnym i prawniczym, z wykorzystaniem łacińskiej terminologii prawniczej, orzecznictwa, literatury przedmiotu i baz danych, w tym potrafi sporządzić projekt orzeczenia. K_U01 K_U04 K_U09 K_U16 w zakresie kompetencji społecznych: jest gotów do Student jest zdolny do samodzielnego i krytycznego uzupełniania zdobytej wiedzy z zakresu postępowania cywilnego oraz postępowania karnego i doskonalenia umiejętności jej wykorzystania w praktyce. Student jest zdolny do zawodowego zaangażowania w sprawy z zakresu procedury cywilnej i procedury karnej, a także do inspirowania i organizowania aktywności innych osób w tym zakresie. Student potrafi jasno i precyzyjnie prezentować kwestie prawne dotyczące postępowania cywilnego i postępowania karnego. Student ma świadomość roli doradztwa prawnego w postępowaniu cywilnym oraz w postępowaniu karnym, prawnych, moralnych, społecznych i gospodarczych skutków tej działalności i ponoszonej przy jej wykonywaniu odpowiedzialności. K_K01 K_K04 K_K06 FORMA ZALICZENIA PRZEDMIOTU: Zaliczenie na ocenę Zaliczenie poprzez aktywność na zajęciach polegającą na odegraniu wybranych ról. Oceniane jest zaangażowanie, merytoryczne przygotowanie do zajęć oraz stosowanie przez studentów języka prawniczego. Praca domowa Przygotowanie się do odgrywanej roli procesowej oceniane w ramach kolokwium Aktywność na zajęciach Udział w dyskusji. Oceniany jest sposób argumentacji oraz merytoryczna prawidłowość wypowiedzi. Obecność na zajęciach jest obowiązkowa na poziomie co najmniej 80%. - METODY WERYFIKACJI OSIĄGNIĘCIA PRZEZ STUDENTA EFEKTÓW UCZENIA SIĘ: w zakresie wiedzy Kolokwium, dyskusja w zakresie umiejętności Kolokwium, dyskusja w zakresie kompetencji społecznych Ocena obowiązkowości, zaangażowania, aktywności i samodzielności studentów w czasie zajęć. |
|
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA I UZUPEŁNIAJĄCA: Obowiązkowa: E. Marszałkowska-Krześ [red.], Meritum. Postępowanie cywilne, Warszawa 2017. S. Waltoś, P. Hofmański, Proces karny. Zarys systemu, Warszawa 2018. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2027/2028" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2028-02-20 - 2028-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: | (brak danych) | |
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Pełny opis: |
TEMATY POSZCZEGÓLNYCH ZAJĘĆ Z PODZIAŁEM NA LICZBĘ GODZIN: Ćwiczenia: Studia stacjonarne Tematyka ćwiczeń koncentrowała się wokół symulacji rozpraw sądowych w postępowaniu karnym i cywilnym. Najpierw studenci uczestniczyli w symulacji rozprawy sądowej przed sądem karnym, a w drugiej części zajęć aktywnie uczestniczyli w symulacjach rozpraw sądowych w postępowaniu cywilnym – pierwsza symulacja dotyczyła sprawy prowadzonej w postępowaniu procesowym, a druga sprawy w postępowaniu nieprocesowym. Rolą studentów było przygotowanie i zaprezentowanie się w określonych rolach procesowych przed całą grupą. 1. Symulacja rozprawy karnej – 15 godzin 2. Symulacja rozprawy cywilnej – postępowanie procesowe – 9 godzin 3. Symulacja rozprawy cywilnej – postępowanie nieprocesowe – 6 godzin EFEKTY UCZENIA SIĘ (przedmiotowe): Student po zakończeniu kursu: w zakresie wiedzy: zna i rozumie Student zna rodzaje postępowania cywilnego oraz regulacje prawne w tym zakresie, a także stosunek tego postępowania do innych rodzajów postępowań. Wie również jakie są poszczególne czynności na rozprawie przed sądem karnym oraz sądem cywilnym. Student zna organy i uczestników postępowania cywilnego i karnego, ich funkcje oraz kompetencje w toku tego postępowania. Student wie, jakie są rodzaje rozstrzygnięć wydawanych w poszczególnych rodzajach postępowań. K_W01 K_W04 K_W05 K_W10 K_W11 w zakresie umiejętności: potrafi Student potrafi odnaleźć przepisy dotyczące danego postępowania cywilnego i karnego Student potrafi rozwiązywać problemy dotyczące danego postępowania cywilnego i karnego, przy zastosowaniu argumentacji prawniczej i rozumowań prawniczych. Student posiada umiejętność poprawnego tworzenia wypowiedzi w języku prawnym i prawniczym, z wykorzystaniem łacińskiej terminologii prawniczej, orzecznictwa, literatury przedmiotu i baz danych, w tym potrafi sporządzić projekt orzeczenia. K_U01 K_U04 K_U09 K_U16 w zakresie kompetencji społecznych: jest gotów do Student jest zdolny do samodzielnego i krytycznego uzupełniania zdobytej wiedzy z zakresu postępowania cywilnego oraz postępowania karnego i doskonalenia umiejętności jej wykorzystania w praktyce. Student jest zdolny do zawodowego zaangażowania w sprawy z zakresu procedury cywilnej i procedury karnej, a także do inspirowania i organizowania aktywności innych osób w tym zakresie. Student potrafi jasno i precyzyjnie prezentować kwestie prawne dotyczące postępowania cywilnego i postępowania karnego. Student ma świadomość roli doradztwa prawnego w postępowaniu cywilnym oraz w postępowaniu karnym, prawnych, moralnych, społecznych i gospodarczych skutków tej działalności i ponoszonej przy jej wykonywaniu odpowiedzialności. K_K01 K_K04 K_K06 FORMA ZALICZENIA PRZEDMIOTU: Zaliczenie na ocenę Zaliczenie poprzez aktywność na zajęciach polegającą na odegraniu wybranych ról. Oceniane jest zaangażowanie, merytoryczne przygotowanie do zajęć oraz stosowanie przez studentów języka prawniczego. Praca domowa Przygotowanie się do odgrywanej roli procesowej oceniane w ramach kolokwium Aktywność na zajęciach Udział w dyskusji. Oceniany jest sposób argumentacji oraz merytoryczna prawidłowość wypowiedzi. Obecność na zajęciach jest obowiązkowa na poziomie co najmniej 80%. - METODY WERYFIKACJI OSIĄGNIĘCIA PRZEZ STUDENTA EFEKTÓW UCZENIA SIĘ: w zakresie wiedzy Kolokwium, dyskusja w zakresie umiejętności Kolokwium, dyskusja w zakresie kompetencji społecznych Ocena obowiązkowości, zaangażowania, aktywności i samodzielności studentów w czasie zajęć. |
|
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA I UZUPEŁNIAJĄCA: Obowiązkowa: E. Marszałkowska-Krześ [red.], Meritum. Postępowanie cywilne, Warszawa 2017. S. Waltoś, P. Hofmański, Proces karny. Zarys systemu, Warszawa 2018. |
Właścicielem praw autorskich jest Wyższa Szkoła Prawa we Wrocławiu.