Prawo konstytucyjne
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0101DJ12PK |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Prawo konstytucyjne |
Jednostka: | Wydział Prawa i Administracji |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
7.00
LUB
8.00
LUB
6.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Skrócony opis: |
Celem kształcenia (wykłady oraz ćwiczenia) jest nabycie przez studenta wiedzy z zakresu: 1) podstawowych konstytucyjnych zasad ustroju politycznego w Polsce oraz prawno-ustrojowych mechanizmów sprawowania władzy; 2) konstrukcji prawno-ustrojowej systemu organów państwowych w Polsce oraz praktyki funkcjonowania tego systemu z możliwością samodzielnej oceny rzeczywistości ustrojowej; 3) mechanizmów kontroli konstytucyjności prawa; 4) konstytucyjnego statusu jednostki w państwie demokratycznym, instrumentów prawnych gwarantujących ochronę wolności i praw człowieka i obywatela; 5) źródeł prawa powszechnie obowiązującego w Polsce. |
Pełny opis: |
Celem kształcenia (wykłady oraz ćwiczenia) jest nabycie przez studenta wiedzy z zakresu: 1) podstawowych konstytucyjnych zasad ustroju politycznego w Polsce oraz prawno-ustrojowych mechanizmów sprawowania władzy; 2) konstrukcji prawno-ustrojowej systemu organów państwowych w Polsce oraz praktyki funkcjonowania tego systemu z możliwością samodzielnej oceny rzeczywistości ustrojowej; 3) mechanizmów kontroli konstytucyjności prawa; 4) konstytucyjnego statusu jednostki w państwie demokratycznym, instrumentów prawnych gwarantujących ochronę wolności i praw człowieka i obywatela; 5) źródeł prawa powszechnie obowiązującego w Polsce. |
Literatura: |
Obowiązkowa: 1) Garlicki L., Polskie prawo konstytucyjne. Zarys wykładu, Warszawa 2016 lub nowsze; 2) Banaszak B., Prawo konstytucyjne, Warszawa 2017; 3) Granat M., Prawo konstytucyjne w pytaniach i odpowiedziach, Warszawa 2009 r.; 4) Sarnecki P. (red.), Polskie prawo konstytucyjne, Warszawa 2013. Uzupełniająca: 1. Banaszak B., Porównawcze prawo konstytucyjne współczesnych państw demokratycznych, Warszawa 2007; 2. Bosek L., Safjan M. (red.), Konstytucja RP, Tom I, Komentarz do art. 1-86, Warszawa 2016; 3. Bosek L., Safjan M. (red.), Konstytucja RP, Tom II, Komentarz do art. 87-243, Warszawa 2016; 4. Complak K., Normy pierwszego rozdziału Konstytucji RP, Wrocław 2007; 5. Działocha K., Preisner A., Wójtowicz K. (red.), Otwarcie Konstytucji RP na prawo międzynarodowe i procesy integracyjne, Warszawa 2006; 6. Garlicki L. (red.), Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 2 kwietnia 1997 roku. Komentarz (T. I-V), Wydawnictwo Sejmowe, Warszawa 1999, 2001, 2003, 2005, 2007; 7. Garlicki L., Zubik M., Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej, Komentarz, Warszawa 2016; 8. Jabłoński J., Jarosz-Żukowska S., Prawo konstytucyjne w formie pytań i odpowiedzi, Wrocław 2003; 9. Jaskiernia J., Spryszak K., Dwadzieścia lat obowiązywania Konstytucji RP : polska myśl konstytucyjna a międzynarodowe standardy demokratyczne, Toruń 2017; 10. Kabat-Rudnicka D., Konstytucjonalizacja Unii Europejskiej a sądownictwo konstytucyjne. Wielopoziomowa współpraca czy rywalizacja?, Warszawa 2016. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2016/2017" (zakończony)
Okres: | 2017-02-15 - 2017-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marta Kłopocka-Jasińska | |
Prowadzący grup: | Marta Kłopocka-Jasińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2018-02-15 - 2018-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Marta Kłopocka-Jasińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2019-02-23 - 2019-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Krzysztof Wójtowicz | |
Prowadzący grup: | Olga Hałub-Kowalczyk, Krzysztof Wójtowicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin na ocenę |
|
Pełny opis: |
TEMATYKA PRZEDMIOTU (temat i zagadnienia poszczególnych zajęć): Przyjmuje się że realizacja każdego ze wskazanych poniżej tematów zajmuje: na studiach stacjonarnych – 2 h dydaktyczne na studiach niestacjonarnych – 1 h dydaktyczna (z koniecznością uzupełnienia wiedzy w ramach pracy własnej studenta) Wykład: Zasada suwerenności narodu (treść, formy wykonywania władzy przez naród, zasada demokratycznego państwa prawnego, zasada pluralizmu politycznego (swoboda tworzenia i działania partii politycznych, gwarancje wolności zrzeszania się), zasada podziału władz (system parlamentarny, system prezydencki, podział i równoważenie się władz w RP), konstytucyjne podstawy społecznej gospodarki rynkowej (wolność działalności gospodarczej, własność prywatna, solidarność, dialog, współpraca partnerów społecznych), konstytucyjny status jednostki (zasada przyrodzonej godności człowieka, zasada wolności, zasada równości, obywatelstwo, ograniczenia praw i wolności, system praw i wolności w Konstytucji RP), wybory i prawo wyborcze, kontrola konstytucyjności prawa (kontrola skoncentrowana, kont rola rozproszona, Trybunał Konstytucyjny w RP), odpowiedzialność konstytucyjna, stany nadzwyczajne, konstytucyjne podstawy członkostwa RP w Unii Europejskiej. Ćwiczenia: Pojęcie systemu źródeł prawa; cechy, funkcje, tryb zmiany Konstytucji RP z dnia 2 kwietnia 1997 r.; prawo międzynarodowe jako źródło prawa w Polsce; pojęcie i cechy ustawy; procedura ustawodawcza w Polsce; pojęcie i cechy rozporządzenia; pojęcie i cechy rozporządzenia z mocą ustawy; akt prawa miejscowego; prawo powszechnie obowiązujące a akty o charakterze wewnętrznym; kadencja i tryb pracy Sejmu; organy Sejmu; zasady obradowania Sejmu; funkcje Sejmu; status prawny posła i senatora; Zgromadzenie Narodowe - skład i funkcje; Prezydent - zasady wyboru, miejsce w systemie organów państwowych, funkcje ustrojowe, kompetencje, odpowiedzialność; Rada Ministrów oraz jej pozycja w systemie organów państwowych; pozycja Prezesa Rady Ministrów oraz ministrów; tworzenie rządu i zmiany składu podczas kadencji; skład i struktura wewnętrzna Rady Ministrów; administracja rządowa i samorządowa; sądownictwo powszechne, administracyjne, wojskowe. EFEKTY KSZTAŁCENIA: ODNIESIENIE DO EFEKTÓW KIERUNKOWYCH: w zakresie wiedzy: W pogłębionym stopniu charakter i znaczenie nauki prawa konstytucyjnego na tle innych nauk. W pogłębionym stopniu terminologię prawniczą właściwą dla prawa konstytucyjnego. W pogłębionym stopniu procesy stanowienia i stosowania nom prawa konstytucyjnego. K_W01 K_W02 K_W07 w zakresie umiejętności: Potrafi wyjaśnić związki pomiędzy prawem konstytucyjnym a stosunkami społecznymi w kraju. Potrafi wykorzystać wiedzę z zakresu prawa konstytucyjnego do analizy zjawisk zachodzących w społeczeństwie. Potrafi analizować i w sposób krytyczny oceniać regulacje konstytucyjne prawa polskiego i innych państw. Potrafi wypowiadać się w prosty sposób o instytucjach prawa konstytucyjnego. K_U01 K_U03 K_U05 K_U07 w zakresie kompetencji społecznych: Jest gotów do wykorzystania swojej wiedzy z zakresu prawa konstytucyjnego w dalszym procesie kształcenia i pogłębiania jej w kontekście szczegółowych nauk prawnych. Jest gotów do określania priorytetów w analizie zjawisk prawnych i właściwego wykorzystania wyników w pracy zawodowej. K_K01 K_K03 FORMA ZALICZENIA PRZEDMIOTU: METODY ZALICZENIA (metody i kryteria oceny) Egzamin pisemny w formie 6 pytań otwartych Uzyskanie oceny pozytywnej wymaga udzielenia odpowiedzi na co najmniej 3 pytania Kolokwium Forma pisemna Ćwiczenia: kolokwium w formie pisemnej, 3 pytania otwarte odnoszące się do treści omówionych w toku ćwiczeń. Próg zaliczeniowy: odpowiedź na dwa pytania aktywność na zajęciach Ćwiczenia: udział w dyskusji, wygłaszanie własnych opinii, argumentowanie; rozwiązywanie kazusów Ćwiczenia: Może stanowić przesłankę podwyższenia ceny końcowej z ćwiczeń przy regularnej aktywności w toku semestru. obecność na zajęciach Ćwiczenia: tak Ćwiczenia: Dopuszczalna jest jedna nieusprawiedliwiona nieobecność. inne: - - METODY WERYFIKACJI OSIĄGNIĘCIA PRZEZ STUDENTA EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: w zakresie wiedzy Egzamin w zakresie umiejętności Zadania problemowe rozwiązywane w toku wykładu/ćwiczeń w zakresie kompetencji społecznych Postawa studenta w czasie zajęć: obowiązkowość, przygotowanie do zajęć, zaangażowanie w dyskusję, samodzielność |
|
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA I UZUPEŁNIAJĄCA Obowiązkowa: 1) Garlicki L., Polskie prawo konstytucyjne. Zarys wykładu, Warszawa 2016 lub nowsze; 2) Banaszak B., Prawo konstytucyjne, Warszawa 2017; Uzupełniająca: 1. Banaszak B., Porównawcze prawo konstytucyjne współczesnych państw demokratycznych, Warszawa 2007; 2. Bosek L., Safjan M. (red.), Konstytucja RP, Tom I, Komentarz do art. 1-86, Warszawa 2016; 3. Bosek L., Safjan M. (red.), Konstytucja RP, Tom II, Komentarz do art. 87-243, Warszawa 2016; 4. Działocha K., Preisner A., Wójtowicz K. (red.), Otwarcie Konstytucji RP na prawo międzynarodowe i procesy integracyjne, Warszawa 2006; 5. Garlicki L. (red.), Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 2 kwietnia 1997 roku. Komentarz (T. I-V), Wydawnictwo Sejmowe, Warszawa 1999, 2001, 2003, 2005, 2007; 6. Garlicki L., Zubik M., Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej, Komentarz I, Warszawa 2016; 7. Tuleja P. (red.), Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej, Komentarz, Warszawa 2019 8. Jaskiernia J., Spryszak K., Dwadzieścia lat obowiązywania Konstytucji RP : polska myśl konstytucyjna a międzynarodowe standardy demokratyczne, Toruń 2017; |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-10 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Krzysztof Wójtowicz, Jakub Żurek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin na ocenę |
|
Pełny opis: |
TEMATY POSZCZEGÓLNYCH ZAJĘĆ Z PODZIAŁEM NA LICZBĘ GODZIN: Przyjmuje się że realizacja każdego ze wskazanych poniżej tematów zajmuje: na studiach stacjonarnych – 2 h dydaktyczne na studiach niestacjonarnych – 1 h dydaktyczna (z koniecznością uzupełnienia wiedzy w ramach pracy własnej studenta) Wykłady: Zasada suwerenności narodu (treść, formy wykonywania władzy przez naród, zasada demokratycznego państwa prawnego, zasada pluralizmu politycznego (swoboda tworzenia i działania partii politycznych, gwarancje wolności zrzeszania się), zasada podziału władz (system parlamentarny, system prezydencki, podział i równoważenie się władz w RP), konstytucyjne podstawy społecznej gospodarki rynkowej (wolność działalności gospodarczej, własność prywatna, solidarność, dialog, współpraca partnerów społecznych), konstytucyjny status jednostki (zasada przyrodzonej godności człowieka, zasada wolności, zasada równości, obywatelstwo, ograniczenia praw i wolności, system praw i wolności w Konstytucji RP), wybory i prawo wyborcze, kontrola konstytucyjności prawa (kontrola skoncentrowana, kont rola rozproszona, Trybunał Konstytucyjny w RP), odpowiedzialność konstytucyjna, stany nadzwyczajne, konstytucyjne podstawy członkostwa RP w Unii Europejskiej. Ćwiczenia: Pojęcie systemu źródeł prawa; cechy, funkcje, tryb zmiany Konstytucji RP z dnia 2 kwietnia 1997 r.; prawo międzynarodowe jako źródło prawa w Polsce; pojęcie i cechy ustawy; procedura ustawodawcza w Polsce; pojęcie i cechy rozporządzenia; pojęcie i cechy rozporządzenia z mocą ustawy; akt prawa miejscowego; prawo powszechnie obowiązujące a akty o charakterze wewnętrznym; kadencja i tryb pracy Sejmu; organy Sejmu; zasady obradowania Sejmu; funkcje Sejmu; status prawny posła i senatora; Zgromadzenie Narodowe - skład i funkcje; Prezydent - zasady wyboru, miejsce w systemie organów państwowych, funkcje ustrojowe, kompetencje, odpowiedzialność; Rada Ministrów oraz jej pozycja w systemie organów państwowych; pozycja Prezesa Rady Ministrów oraz ministrów; tworzenie rządu i zmiany składu podczas kadencji; skład i struktura wewnętrzna Rady Ministrów; administracja rządowa i samorządowa; sądownictwo powszechne, administracyjne, wojskowe. EFEKTY UCZENIA SIĘ (przedmiotowe): Student po zakończeniu kursu: ODNIESIENIE DO EFEKTÓW KIERUNKOWYCH: w zakresie wiedzy: zna i rozumie W pogłębionym stopniu charakter i znaczenie nauki prawa konstytucyjnego na tle innych nauk. W pogłębionym stopniu terminologię prawniczą właściwą dla prawa konstytucyjnego. W pogłębionym stopniu procesy stanowienia i stosowania nom prawa konstytucyjnego. K_W01 K_W02 K_W07 w zakresie umiejętności: potrafi Potrafi wyjaśnić związki pomiędzy prawem konstytucyjnym a stosunkami społecznymi w kraju. Potrafi wykorzystać wiedzę z zakresu prawa konstytucyjnego do analizy zjawisk zachodzących w społeczeństwie. Potrafi analizować i w sposób krytyczny oceniać regulacje konstytucyjne prawa polskiego i innych państw. Potrafi wypowiadać się w prosty sposób o instytucjach prawa konstytucyjnego. K_U01 K_U03 K_U05 K_U07 w zakresie kompetencji społecznych: jest gotów do Jest gotów do wykorzystania swojej wiedzy z zakresu prawa konstytucyjnego w dalszym procesie kształcenia i pogłębiania jej w kontekście szczegółowych nauk prawnych. Jest gotów do określania priorytetów w analizie zjawisk prawnych i właściwego wykorzystania wyników w pracy zawodowej. K_K01 K_K03 FORMA ZALICZENIA PRZEDMIOTU: METODY ZALICZENIA (metody i kryteria oceny) metody kryteria oceny Egzamin/ zaliczenie na ocenę egzamin Egzamin pisemny w formie 6 pytań otwartych. Uzyskanie oceny pozytywnej wymaga udzielenia odpowiedzi na co najmniej 3 pytania kolokwium Forma pisemna Ćwiczenia: kolokwium w formie pisemnej, 3 pytania otwarte odnoszące się do treści omówionych w toku ćwiczeń. Próg zaliczeniowy: odpowiedź na dwa pytania praca domowa - aktywność na zajęciach Ćwiczenia: udział w dyskusji, wygłaszanie własnych opinii, argumentowanie; rozwiązywanie kazusów. Ćwiczenia: Może stanowić przesłankę podwyższenia ceny końcowej z ćwiczeń przy regularnej aktywności w toku semestru. obecność na zajęciach Obecność na ćwiczeniach jest obowiązkowa. inne: jakie? - METODY WERYFIKACJI OSIĄGNIĘCIA PRZEZ STUDENTA EFEKTÓW UCZENIA SIĘ: w zakresie wiedzy Egzamin, kolokwium w zakresie umiejętności Zadania problemowe rozwiązywane w toku wykładu/ćwiczeń w zakresie kompetencji społecznych Postawa studenta w czasie zajęć: obowiązkowość, przygotowanie do zajęć, zaangażowanie w dyskusję, samodzielność |
|
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA I UZUPEŁNIAJĄCA: Obowiązkowa: 1) Garlicki L., Polskie prawo konstytucyjne. Zarys wykładu, Warszawa 2016 lub nowsze; 2) Banaszak B., Prawo konstytucyjne, Warszawa 2017; Uzupełniająca: 1.Banaszak B., Porównawcze prawo konstytucyjne współczesnych państw demokratycznych, Warszawa 2007; 2.Bosek L., Safjan M. (red.), Konstytucja RP, Tom I, Komentarz do art. 1-86, Warszawa 2016; 3.Bosek L., Safjan M. (red.), Konstytucja RP, Tom II, Komentarz do art. 87-243, Warszawa 2016; 4.Działocha K., Preisner A., Wójtowicz K. (red.), Otwarcie Konstytucji RP na prawo międzynarodowe i procesy integracyjne, Warszawa 2006; 5.Garlicki L. (red.), Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 2 kwietnia 1997 roku. Komentarz (T. I-V), Wydawnictwo Sejmowe, Warszawa 1999, 2001, 2003, 2005, 2007; 6.Garlicki L., Zubik M., Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej, Komentarz I, Warszawa 2016; 7.Tuleja P. (red.), Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej, Komentarz, Warszawa 2019 8.Jaskiernia J., Spryszak K., Dwadzieścia lat obowiązywania Konstytucji RP : polska myśl konstytucyjna a międzynarodowe standardy demokratyczne, Toruń 2017; |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-10 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Krzysztof Wójtowicz, Jakub Żurek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin na ocenę | |
Pełny opis: |
TEMATY POSZCZEGÓLNYCH ZAJĘĆ Z PODZIAŁEM NA LICZBĘ GODZIN: Przyjmuje się że realizacja każdego ze wskazanych poniżej tematów zajmuje: na studiach stacjonarnych – 2 h dydaktyczne na studiach niestacjonarnych – 1 h dydaktyczna (z koniecznością uzupełnienia wiedzy w ramach pracy własnej studenta) Wykłady: Zasada suwerenności narodu (treść, formy wykonywania władzy przez naród, zasada demokratycznego państwa prawnego, zasada pluralizmu politycznego (swoboda tworzenia i działania partii politycznych, gwarancje wolności zrzeszania się), zasada podziału władz (system parlamentarny, system prezydencki, podział i równoważenie się władz w RP), konstytucyjne podstawy społecznej gospodarki rynkowej (wolność działalności gospodarczej, własność prywatna, solidarność, dialog, współpraca partnerów społecznych), konstytucyjny status jednostki (zasada przyrodzonej godności człowieka, zasada wolności, zasada równości, obywatelstwo, ograniczenia praw i wolności, system praw i wolności w Konstytucji RP), wybory i prawo wyborcze, kontrola konstytucyjności prawa (kontrola skoncentrowana, kont rola rozproszona, Trybunał Konstytucyjny w RP), odpowiedzialność konstytucyjna, stany nadzwyczajne, konstytucyjne podstawy członkostwa RP w Unii Europejskiej. Ćwiczenia: Pojęcie systemu źródeł prawa; cechy, funkcje, tryb zmiany Konstytucji RP z dnia 2 kwietnia 1997 r.; prawo międzynarodowe jako źródło prawa w Polsce; pojęcie i cechy ustawy; procedura ustawodawcza w Polsce; pojęcie i cechy rozporządzenia; pojęcie i cechy rozporządzenia z mocą ustawy; akt prawa miejscowego; prawo powszechnie obowiązujące a akty o charakterze wewnętrznym; kadencja i tryb pracy Sejmu; organy Sejmu; zasady obradowania Sejmu; funkcje Sejmu; status prawny posła i senatora; Zgromadzenie Narodowe - skład i funkcje; Prezydent - zasady wyboru, miejsce w systemie organów państwowych, funkcje ustrojowe, kompetencje, odpowiedzialność; Rada Ministrów oraz jej pozycja w systemie organów państwowych; pozycja Prezesa Rady Ministrów oraz ministrów; tworzenie rządu i zmiany składu podczas kadencji; skład i struktura wewnętrzna Rady Ministrów; administracja rządowa i samorządowa; sądownictwo powszechne, administracyjne, wojskowe. EFEKTY UCZENIA SIĘ (przedmiotowe): Student po zakończeniu kursu: ODNIESIENIE DO EFEKTÓW KIERUNKOWYCH: w zakresie wiedzy: zna i rozumie W pogłębionym stopniu charakter i znaczenie nauki prawa konstytucyjnego na tle innych nauk. W pogłębionym stopniu terminologię prawniczą właściwą dla prawa konstytucyjnego. W pogłębionym stopniu procesy stanowienia i stosowania nom prawa konstytucyjnego. K_W01 K_W02 K_W07 w zakresie umiejętności: potrafi Potrafi wyjaśnić związki pomiędzy prawem konstytucyjnym a stosunkami społecznymi w kraju. Potrafi wykorzystać wiedzę z zakresu prawa konstytucyjnego do analizy zjawisk zachodzących w społeczeństwie. Potrafi analizować i w sposób krytyczny oceniać regulacje konstytucyjne prawa polskiego i innych państw. Potrafi wypowiadać się w prosty sposób o instytucjach prawa konstytucyjnego. K_U01 K_U03 K_U05 K_U07 w zakresie kompetencji społecznych: jest gotów do Jest gotów do wykorzystania swojej wiedzy z zakresu prawa konstytucyjnego w dalszym procesie kształcenia i pogłębiania jej w kontekście szczegółowych nauk prawnych. Jest gotów do określania priorytetów w analizie zjawisk prawnych i właściwego wykorzystania wyników w pracy zawodowej. K_K01 K_K03 FORMA ZALICZENIA PRZEDMIOTU: METODY ZALICZENIA (metody i kryteria oceny) metody kryteria oceny Egzamin/ zaliczenie na ocenę egzamin Egzamin pisemny w formie 6 pytań otwartych. Uzyskanie oceny pozytywnej wymaga udzielenia odpowiedzi na co najmniej 3 pytania kolokwium Forma pisemna Ćwiczenia: kolokwium w formie pisemnej, 3 pytania otwarte odnoszące się do treści omówionych w toku ćwiczeń. Próg zaliczeniowy: odpowiedź na dwa pytania praca domowa - aktywność na zajęciach Ćwiczenia: udział w dyskusji, wygłaszanie własnych opinii, argumentowanie; rozwiązywanie kazusów. Ćwiczenia: Może stanowić przesłankę podwyższenia ceny końcowej z ćwiczeń przy regularnej aktywności w toku semestru. obecność na zajęciach Obecność na ćwiczeniach jest obowiązkowa. inne: jakie? - METODY WERYFIKACJI OSIĄGNIĘCIA PRZEZ STUDENTA EFEKTÓW UCZENIA SIĘ: w zakresie wiedzy Egzamin, kolokwium w zakresie umiejętności Zadania problemowe rozwiązywane w toku wykładu/ćwiczeń w zakresie kompetencji społecznych Postawa studenta w czasie zajęć: obowiązkowość, przygotowanie do zajęć, zaangażowanie w dyskusję, samodzielność |
|
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA I UZUPEŁNIAJĄCA: Obowiązkowa: 1) Garlicki L., Polskie prawo konstytucyjne. Zarys wykładu, Warszawa 2016 lub nowsze; 2) Banaszak B., Prawo konstytucyjne, Warszawa 2017; Uzupełniająca: 1.Banaszak B., Porównawcze prawo konstytucyjne współczesnych państw demokratycznych, Warszawa 2007; 2.Bosek L., Safjan M. (red.), Konstytucja RP, Tom I, Komentarz do art. 1-86, Warszawa 2016; 3.Bosek L., Safjan M. (red.), Konstytucja RP, Tom II, Komentarz do art. 87-243, Warszawa 2016; 4.Działocha K., Preisner A., Wójtowicz K. (red.), Otwarcie Konstytucji RP na prawo międzynarodowe i procesy integracyjne, Warszawa 2006; 5.Garlicki L. (red.), Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 2 kwietnia 1997 roku. Komentarz (T. I-V), Wydawnictwo Sejmowe, Warszawa 1999, 2001, 2003, 2005, 2007; 6.Garlicki L., Zubik M., Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej, Komentarz I, Warszawa 2016; 7.Tuleja P. (red.), Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej, Komentarz, Warszawa 2019 8.Jaskiernia J., Spryszak K., Dwadzieścia lat obowiązywania Konstytucji RP : polska myśl konstytucyjna a międzynarodowe standardy demokratyczne, Toruń 2017; |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-19 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Krzysztof Wójtowicz, Jakub Żurek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin na ocenę |
|
Pełny opis: |
TEMATY POSZCZEGÓLNYCH ZAJĘĆ Z PODZIAŁEM NA LICZBĘ GODZIN: Przyjmuje się że realizacja każdego ze wskazanych poniżej tematów zajmuje: na studiach stacjonarnych – 2 h dydaktyczne na studiach niestacjonarnych – 1 h dydaktyczna (z koniecznością uzupełnienia wiedzy w ramach pracy własnej studenta) Wykłady: Zasada suwerenności narodu (treść, formy wykonywania władzy przez naród, zasada demokratycznego państwa prawnego, zasada pluralizmu politycznego (swoboda tworzenia i działania partii politycznych, gwarancje wolności zrzeszania się), zasada podziału władz (system parlamentarny, system prezydencki, podział i równoważenie się władz w RP), konstytucyjne podstawy społecznej gospodarki rynkowej (wolność działalności gospodarczej, własność prywatna, solidarność, dialog, współpraca partnerów społecznych), konstytucyjny status jednostki (zasada przyrodzonej godności człowieka, zasada wolności, zasada równości, obywatelstwo, ograniczenia praw i wolności, system praw i wolności w Konstytucji RP), wybory i prawo wyborcze, kontrola konstytucyjności prawa (kontrola skoncentrowana, kont rola rozproszona, Trybunał Konstytucyjny w RP), odpowiedzialność konstytucyjna, stany nadzwyczajne, konstytucyjne podstawy członkostwa RP w Unii Europejskiej. Ćwiczenia: Pojęcie systemu źródeł prawa; cechy, funkcje, tryb zmiany Konstytucji RP z dnia 2 kwietnia 1997 r.; prawo międzynarodowe jako źródło prawa w Polsce; pojęcie i cechy ustawy; procedura ustawodawcza w Polsce; pojęcie i cechy rozporządzenia; pojęcie i cechy rozporządzenia z mocą ustawy; akt prawa miejscowego; prawo powszechnie obowiązujące a akty o charakterze wewnętrznym; kadencja i tryb pracy Sejmu; organy Sejmu; zasady obradowania Sejmu; funkcje Sejmu; status prawny posła i senatora; Zgromadzenie Narodowe - skład i funkcje; Prezydent - zasady wyboru, miejsce w systemie organów państwowych, funkcje ustrojowe, kompetencje, odpowiedzialność; Rada Ministrów oraz jej pozycja w systemie organów państwowych; pozycja Prezesa Rady Ministrów oraz ministrów; tworzenie rządu i zmiany składu podczas kadencji; skład i struktura wewnętrzna Rady Ministrów; administracja rządowa i samorządowa; sądownictwo powszechne, administracyjne, wojskowe. EFEKTY UCZENIA SIĘ (przedmiotowe): Student po zakończeniu kursu: ODNIESIENIE DO EFEKTÓW KIERUNKOWYCH: w zakresie wiedzy: zna i rozumie W pogłębionym stopniu charakter i znaczenie nauki prawa konstytucyjnego na tle innych nauk. W pogłębionym stopniu terminologię prawniczą właściwą dla prawa konstytucyjnego. W pogłębionym stopniu procesy stanowienia i stosowania nom prawa konstytucyjnego. K_W01 K_W02 K_W07 w zakresie umiejętności: potrafi Potrafi wyjaśnić związki pomiędzy prawem konstytucyjnym a stosunkami społecznymi w kraju. Potrafi wykorzystać wiedzę z zakresu prawa konstytucyjnego do analizy zjawisk zachodzących w społeczeństwie. Potrafi analizować i w sposób krytyczny oceniać regulacje konstytucyjne prawa polskiego i innych państw. Potrafi wypowiadać się w prosty sposób o instytucjach prawa konstytucyjnego. K_U01 K_U03 K_U05 K_U07 w zakresie kompetencji społecznych: jest gotów do Jest gotów do wykorzystania swojej wiedzy z zakresu prawa konstytucyjnego w dalszym procesie kształcenia i pogłębiania jej w kontekście szczegółowych nauk prawnych. Jest gotów do określania priorytetów w analizie zjawisk prawnych i właściwego wykorzystania wyników w pracy zawodowej. K_K01 K_K03 FORMA ZALICZENIA PRZEDMIOTU: METODY ZALICZENIA (metody i kryteria oceny) metody kryteria oceny Egzamin/ zaliczenie na ocenę Egzamin pisemny w formie 6 pytań otwartych. Uzyskanie oceny pozytywnej wymaga udzielenia odpowiedzi na co najmniej 3 pytania kolokwium Forma pisemna Ćwiczenia: kolokwium w formie pisemnej, 3 pytania otwarte odnoszące się do treści omówionych w toku ćwiczeń. Próg zaliczeniowy: odpowiedź na dwa pytania aktywność na zajęciach Ćwiczenia: udział w dyskusji, wygłaszanie własnych opinii, argumentowanie; rozwiązywanie kazusów. Ćwiczenia: Może stanowić przesłankę podwyższenia ceny końcowej z ćwiczeń przy regularnej aktywności w toku semestru. obecność na zajęciach Obecność na ćwiczeniach jest obowiązkowa. METODY WERYFIKACJI OSIĄGNIĘCIA PRZEZ STUDENTA EFEKTÓW UCZENIA SIĘ: w zakresie wiedzy Egzamin, kolokwium w zakresie umiejętności Zadania problemowe rozwiązywane w toku wykładu/ćwiczeń w zakresie kompetencji społecznych Postawa studenta w czasie zajęć: obowiązkowość, przygotowanie do zajęć, zaangażowanie w dyskusję, samodzielność |
|
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA I UZUPEŁNIAJĄCA: Obowiązkowa: 1) Garlicki L., Polskie prawo konstytucyjne. Zarys wykładu, Warszawa 2016 lub nowsze; 2) Banaszak B., Prawo konstytucyjne, Warszawa 2017; Uzupełniająca: 1.Banaszak B., Porównawcze prawo konstytucyjne współczesnych państw demokratycznych, Warszawa 2007; 2.Bosek L., Safjan M. (red.), Konstytucja RP, Tom I, Komentarz do art. 1-86, Warszawa 2016; 3.Bosek L., Safjan M. (red.), Konstytucja RP, Tom II, Komentarz do art. 87-243, Warszawa 2016; 4.Działocha K., Preisner A., Wójtowicz K. (red.), Otwarcie Konstytucji RP na prawo międzynarodowe i procesy integracyjne, Warszawa 2006; 5.Garlicki L. (red.), Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 2 kwietnia 1997 roku. Komentarz (T. I-V), Wydawnictwo Sejmowe, Warszawa 1999, 2001, 2003, 2005, 2007; 6.Garlicki L., Zubik M., Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej, Komentarz I, Warszawa 2016; 7.Tuleja P. (red.), Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej, Komentarz, Warszawa 2019 8.Jaskiernia J., Spryszak K., Dwadzieścia lat obowiązywania Konstytucji RP : polska myśl konstytucyjna a międzynarodowe standardy demokratyczne, Toruń 2017; |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WYK
WT CW
CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Krzysztof Wójtowicz, Jakub Żurek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin na ocenę |
|
Pełny opis: |
TEMATY POSZCZEGÓLNYCH ZAJĘĆ Z PODZIAŁEM NA LICZBĘ GODZIN: Przyjmuje się że realizacja każdego ze wskazanych poniżej tematów zajmuje: na studiach stacjonarnych – 2 h dydaktyczne na studiach niestacjonarnych – 1 h dydaktyczna (z koniecznością uzupełnienia wiedzy w ramach pracy własnej studenta) Wykłady: Zasada suwerenności narodu (treść, formy wykonywania władzy przez naród, zasada demokratycznego państwa prawnego, zasada pluralizmu politycznego (swoboda tworzenia i działania partii politycznych, gwarancje wolności zrzeszania się), zasada podziału władz (system parlamentarny, system prezydencki, podział i równoważenie się władz w RP), konstytucyjne podstawy społecznej gospodarki rynkowej (wolność działalności gospodarczej, własność prywatna, solidarność, dialog, współpraca partnerów społecznych), konstytucyjny status jednostki (zasada przyrodzonej godności człowieka, zasada wolności, zasada równości, obywatelstwo, ograniczenia praw i wolności, system praw i wolności w Konstytucji RP), wybory i prawo wyborcze, kontrola konstytucyjności prawa (kontrola skoncentrowana, kont rola rozproszona, Trybunał Konstytucyjny w RP), odpowiedzialność konstytucyjna, stany nadzwyczajne, konstytucyjne podstawy członkostwa RP w Unii Europejskiej. Ćwiczenia: Pojęcie systemu źródeł prawa; cechy, funkcje, tryb zmiany Konstytucji RP z dnia 2 kwietnia 1997 r.; prawo międzynarodowe jako źródło prawa w Polsce; pojęcie i cechy ustawy; procedura ustawodawcza w Polsce; pojęcie i cechy rozporządzenia; pojęcie i cechy rozporządzenia z mocą ustawy; akt prawa miejscowego; prawo powszechnie obowiązujące a akty o charakterze wewnętrznym; kadencja i tryb pracy Sejmu; organy Sejmu; zasady obradowania Sejmu; funkcje Sejmu; status prawny posła i senatora; Zgromadzenie Narodowe - skład i funkcje; Prezydent - zasady wyboru, miejsce w systemie organów państwowych, funkcje ustrojowe, kompetencje, odpowiedzialność; Rada Ministrów oraz jej pozycja w systemie organów państwowych; pozycja Prezesa Rady Ministrów oraz ministrów; tworzenie rządu i zmiany składu podczas kadencji; skład i struktura wewnętrzna Rady Ministrów; administracja rządowa i samorządowa; sądownictwo powszechne, administracyjne, wojskowe. EFEKTY UCZENIA SIĘ (przedmiotowe): Student po zakończeniu kursu: ODNIESIENIE DO EFEKTÓW KIERUNKOWYCH: w zakresie wiedzy: zna i rozumie W pogłębionym stopniu charakter i znaczenie nauki prawa konstytucyjnego na tle innych nauk. W pogłębionym stopniu terminologię prawniczą właściwą dla prawa konstytucyjnego. W pogłębionym stopniu procesy stanowienia i stosowania nom prawa konstytucyjnego. K_W01 K_W02 K_W07 w zakresie umiejętności: potrafi Potrafi wyjaśnić związki pomiędzy prawem konstytucyjnym a stosunkami społecznymi w kraju. Potrafi wykorzystać wiedzę z zakresu prawa konstytucyjnego do analizy zjawisk zachodzących w społeczeństwie. Potrafi analizować i w sposób krytyczny oceniać regulacje konstytucyjne prawa polskiego i innych państw. Potrafi wypowiadać się w prosty sposób o instytucjach prawa konstytucyjnego. K_U01 K_U03 K_U05 K_U07 w zakresie kompetencji społecznych: jest gotów do Jest gotów do wykorzystania swojej wiedzy z zakresu prawa konstytucyjnego w dalszym procesie kształcenia i pogłębiania jej w kontekście szczegółowych nauk prawnych. Jest gotów do określania priorytetów w analizie zjawisk prawnych i właściwego wykorzystania wyników w pracy zawodowej. K_K01 K_K03 FORMA ZALICZENIA PRZEDMIOTU: METODY ZALICZENIA (metody i kryteria oceny) metody kryteria oceny Egzamin/ zaliczenie na ocenę Egzamin pisemny w formie 6 pytań otwartych. Uzyskanie oceny pozytywnej wymaga udzielenia odpowiedzi na co najmniej 3 pytania kolokwium Forma pisemna Ćwiczenia: kolokwium w formie pisemnej, 3 pytania otwarte odnoszące się do treści omówionych w toku ćwiczeń. Próg zaliczeniowy: odpowiedź na dwa pytania aktywność na zajęciach Ćwiczenia: udział w dyskusji, wygłaszanie własnych opinii, argumentowanie; rozwiązywanie kazusów. Ćwiczenia: Może stanowić przesłankę podwyższenia ceny końcowej z ćwiczeń przy regularnej aktywności w toku semestru. obecność na zajęciach Obecność na ćwiczeniach jest obowiązkowa. METODY WERYFIKACJI OSIĄGNIĘCIA PRZEZ STUDENTA EFEKTÓW UCZENIA SIĘ: w zakresie wiedzy Egzamin, kolokwium w zakresie umiejętności Zadania problemowe rozwiązywane w toku wykładu/ćwiczeń w zakresie kompetencji społecznych Postawa studenta w czasie zajęć: obowiązkowość, przygotowanie do zajęć, zaangażowanie w dyskusję, samodzielność |
|
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA I UZUPEŁNIAJĄCA: Obowiązkowa: 1) Garlicki L., Polskie prawo konstytucyjne. Zarys wykładu, Warszawa 2016 lub nowsze; 2) Banaszak B., Prawo konstytucyjne, Warszawa 2017; Uzupełniająca: 1.Banaszak B., Porównawcze prawo konstytucyjne współczesnych państw demokratycznych, Warszawa 2007; 2.Bosek L., Safjan M. (red.), Konstytucja RP, Tom I, Komentarz do art. 1-86, Warszawa 2016; 3.Bosek L., Safjan M. (red.), Konstytucja RP, Tom II, Komentarz do art. 87-243, Warszawa 2016; 4.Działocha K., Preisner A., Wójtowicz K. (red.), Otwarcie Konstytucji RP na prawo międzynarodowe i procesy integracyjne, Warszawa 2006; 5.Garlicki L. (red.), Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 2 kwietnia 1997 roku. Komentarz (T. I-V), Wydawnictwo Sejmowe, Warszawa 1999, 2001, 2003, 2005, 2007; 6.Garlicki L., Zubik M., Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej, Komentarz I, Warszawa 2016; 7.Tuleja P. (red.), Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej, Komentarz, Warszawa 2019 8.Jaskiernia J., Spryszak K., Dwadzieścia lat obowiązywania Konstytucji RP : polska myśl konstytucyjna a międzynarodowe standardy demokratyczne, Toruń 2017; |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WYK
WT CW
CW
CW
CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Krzysztof Wójtowicz, Jakub Żurek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin na ocenę |
|
Pełny opis: |
TEMATY POSZCZEGÓLNYCH ZAJĘĆ Z PODZIAŁEM NA LICZBĘ GODZIN: Przyjmuje się że realizacja każdego ze wskazanych poniżej tematów zajmuje: na studiach stacjonarnych – 2 h dydaktyczne na studiach niestacjonarnych – 1 h dydaktyczna (z koniecznością uzupełnienia wiedzy w ramach pracy własnej studenta) Wykłady: Zasada suwerenności narodu (treść, formy wykonywania władzy przez naród, zasada demokratycznego państwa prawnego, zasada pluralizmu politycznego (swoboda tworzenia i działania partii politycznych, gwarancje wolności zrzeszania się), zasada podziału władz (system parlamentarny, system prezydencki, podział i równoważenie się władz w RP), konstytucyjne podstawy społecznej gospodarki rynkowej (wolność działalności gospodarczej, własność prywatna, solidarność, dialog, współpraca partnerów społecznych), konstytucyjny status jednostki (zasada przyrodzonej godności człowieka, zasada wolności, zasada równości, obywatelstwo, ograniczenia praw i wolności, system praw i wolności w Konstytucji RP), wybory i prawo wyborcze, kontrola konstytucyjności prawa (kontrola skoncentrowana, kont rola rozproszona, Trybunał Konstytucyjny w RP), odpowiedzialność konstytucyjna, stany nadzwyczajne, konstytucyjne podstawy członkostwa RP w Unii Europejskiej. Ćwiczenia: Pojęcie systemu źródeł prawa; cechy, funkcje, tryb zmiany Konstytucji RP z dnia 2 kwietnia 1997 r.; prawo międzynarodowe jako źródło prawa w Polsce; pojęcie i cechy ustawy; procedura ustawodawcza w Polsce; pojęcie i cechy rozporządzenia; pojęcie i cechy rozporządzenia z mocą ustawy; akt prawa miejscowego; prawo powszechnie obowiązujące a akty o charakterze wewnętrznym; kadencja i tryb pracy Sejmu; organy Sejmu; zasady obradowania Sejmu; funkcje Sejmu; status prawny posła i senatora; Zgromadzenie Narodowe - skład i funkcje; Prezydent - zasady wyboru, miejsce w systemie organów państwowych, funkcje ustrojowe, kompetencje, odpowiedzialność; Rada Ministrów oraz jej pozycja w systemie organów państwowych; pozycja Prezesa Rady Ministrów oraz ministrów; tworzenie rządu i zmiany składu podczas kadencji; skład i struktura wewnętrzna Rady Ministrów; administracja rządowa i samorządowa; sądownictwo powszechne, administracyjne, wojskowe. EFEKTY UCZENIA SIĘ (przedmiotowe): Student po zakończeniu kursu: w zakresie wiedzy: zna i rozumie W pogłębionym stopniu charakter i znaczenie nauki prawa konstytucyjnego na tle innych nauk. W pogłębionym stopniu terminologię prawniczą właściwą dla prawa konstytucyjnego. W pogłębionym stopniu procesy stanowienia i stosowania nom prawa konstytucyjnego. K_W01 K_W02 K_W07 w zakresie umiejętności: potrafi Potrafi wyjaśnić związki pomiędzy prawem konstytucyjnym a stosunkami społecznymi w kraju. Potrafi wykorzystać wiedzę z zakresu prawa konstytucyjnego do analizy zjawisk zachodzących w społeczeństwie. Potrafi analizować i w sposób krytyczny oceniać regulacje konstytucyjne prawa polskiego i innych państw. Potrafi wypowiadać się w prosty sposób o instytucjach prawa konstytucyjnego. K_U01 K_U03 K_U05 K_U07 w zakresie kompetencji społecznych: jest gotów do Jest gotów do wykorzystania swojej wiedzy z zakresu prawa konstytucyjnego w dalszym procesie kształcenia i pogłębiania jej w kontekście szczegółowych nauk prawnych. Jest gotów do określania priorytetów w analizie zjawisk prawnych i właściwego wykorzystania wyników w pracy zawodowej. K_K01 K_K03 FORMA ZALICZENIA PRZEDMIOTU: METODY ZALICZENIA (metody i kryteria oceny) Wykład Egzamin pisemny w formie 6 pytań otwartych. Uzyskanie oceny pozytywnej wymaga udzielenia odpowiedzi na co najmniej 3 pytania Ćwiczenia: kolokwium w formie pisemnej, 3 pytania otwarte odnoszące się do treści omówionych w toku ćwiczeń. Próg zaliczeniowy: odpowiedź na dwa pytania Aktywność na zajęciach Ćwiczenia: udział w dyskusji, wygłaszanie własnych opinii, argumentowanie; rozwiązywanie kazusów. Może stanowić przesłankę podwyższenia ceny końcowej z ćwiczeń przy regularnej aktywności w toku semestru. Obecność na ćwiczeniach jest obowiązkowa. METODY WERYFIKACJI OSIĄGNIĘCIA PRZEZ STUDENTA EFEKTÓW UCZENIA SIĘ: w zakresie wiedzy Egzamin, kolokwium w zakresie umiejętności Zadania problemowe rozwiązywane w toku wykładu/ćwiczeń w zakresie kompetencji społecznych Postawa studenta w czasie zajęć: obowiązkowość, przygotowanie do zajęć, zaangażowanie w dyskusję, samodzielność |
|
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA I UZUPEŁNIAJĄCA: Obowiązkowa: 1) Garlicki L., Polskie prawo konstytucyjne. Zarys wykładu, Warszawa 2016 lub nowsze; 2) Banaszak B., Prawo konstytucyjne, Warszawa 2017; Uzupełniająca: 1.Banaszak B., Porównawcze prawo konstytucyjne współczesnych państw demokratycznych, Warszawa 2007; 2.Bosek L., Safjan M. (red.), Konstytucja RP, Tom I, Komentarz do art. 1-86, Warszawa 2016; 3.Bosek L., Safjan M. (red.), Konstytucja RP, Tom II, Komentarz do art. 87-243, Warszawa 2016; 4.Działocha K., Preisner A., Wójtowicz K. (red.), Otwarcie Konstytucji RP na prawo międzynarodowe i procesy integracyjne, Warszawa 2006; 5.Garlicki L. (red.), Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 2 kwietnia 1997 roku. Komentarz (T. I-V), Wydawnictwo Sejmowe, Warszawa 1999, 2001, 2003, 2005, 2007; 6.Garlicki L., Zubik M., Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej, Komentarz I, Warszawa 2016; 7.Tuleja P. (red.), Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej, Komentarz, Warszawa 2019 8.Jaskiernia J., Spryszak K., Dwadzieścia lat obowiązywania Konstytucji RP : polska myśl konstytucyjna a międzynarodowe standardy demokratyczne, Toruń 2017; |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-17 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT CW
CW
ŚR WYK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Krzysztof Wójtowicz, Jakub Żurek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Wyższa Szkoła Prawa we Wrocławiu.