Efekty uczenia się: |
W zakresie wiedzy:
Student uzyska wiedze z zakresu psychologicznych aspektów funkcjonowania człowieka.
K_W01,K_W02
W zakresie umiejętności:
Student nabędzie umiejętności z zakresu definiowania problemów psychologicznych dotyczących funkcjonowania człowieka w systemie prawnym.
K_U01, K_U08, K_U13, K_U14
W zakresie kompetencji społecznych:
Student będzie potrafił zareagować w sytuacji pojawiania się problemów psychologicznych zarówno pod względem prawnym jak i psychologicznym.
K_K01, K_K02, K_K03, K_K06
|
Metody i kryteria oceniania: |
Kolowkium ustne/pisemne w formie pytań otwartych (5 pytań). Punktowane max. do 2 pkt. za wyczerpującą odpowiedź. Max 10 pkt.
- bardzo dobry - 9,1 -10 pkt.
-dobry plus 7,4 - 9,0 pkt.
-dobry 6,6 – 7,3 pkt.
- dost.plus 5,8- 6,5 pkt
-dostateczny 5,1-5,7 pkt.
Praca domowa pisemna: projekt/ prezentacja multimedialna. Projekt na ocenę:
Max 10 pkt.
- bardzo dobry - 9,1 -10 pkt.
-dobry plus 7,4 - 9,0 pkt.
-dobry -6,6 – 7,3 pkt.
- dost.plus 5,8- 6,5 pkt
-dostateczny 5,1-5,7 pkt
Aktywność na zajęciach: udział w dyskusjach, wygłaszanie własnych opinii i wniosków, argumentowanie, itp. Trzy plusy za aktywność to ocena bardzo dobra za aktywność.
Akceptowane 2 godziny nieobecności na zajęciach. Sposób rozliczania większej ilości godzin (ponad 2 nieobecności) praca zaliczeniowa pisemna.
|
Zakres tematów: |
1. Poznanie historii psychologii jako nauki.
2. Teorie psychoanalityczne w rozwoju psychologii.
3. Psychopatologia zaburzeń psychologicznych
4. Zespól stresu pourazowego i sposoby terapii.
5. Psychologia społeczna- eksperymenty i ich znaczenie.
6. Rozwój poznawczy człowieka i jego zaburzenia.
7. Pamięć i uczenie się.
8. Osobowość i dynamika jej kształtowania się. Zaburzenia.
9. Zachowania werbalne podczas procesu komunikacji.
10.Zachowania niewerbalne podczas procesu komunikacji.
11. Stres i przeciwdziałanie.
12. Używki a uzależnienia.
13.Metody wykrywania kłamstwa podczas przesłuchania i innych czynności prawnych.
14. Psychologia sądowa i rola psychologa sądowego.
15. Zaburzenia psychiczne a niebezpieczni przestępcy.
|
Metody dydaktyczne: |
Wykład: prezentacje, analiza przypadków
Ćwiczenia/konwersatoria: analiza tekstów z dyskusją, metoda projektów, praca w grupach, analiza przypadków, dyskusja, rozwiązywanie zadań, prezentacje, case study
|