Wiedza: Student
Zna kluczowe pojęcia i instytucje części szczegółowej prawa rzeczowego.
Rozumie rolę i znaczenie prawa rzeczowego dla obrotu prawnego.
Ma uporządkowaną wiedzę na temat cech, właściwości i elementów poszczególnych praw rzeczowych.
Ma wiedzę na temat kreowania, modyfikowania, wykonywania i wygaśnięcia poszczególnych stosunków cywilnoprawnych w zakresie prawa rzeczowego.
Zna orzecznictwo sądów w zakresie prawa rzeczowego.
K_W01, K_W02, K_W03, K_W05, K_W06, K_W07, K_W08, K_W11, K_W12, K_W13
Umiejętności: Student
Posiada umiejętność posługiwania się pojęciami właściwymi dla prawa rzeczowego.
Potrafi wskazać cechy charakterystyczne dla poszczególnych praw rzeczowych oraz opisać konkretne stany faktyczne za pomocą pojęć właściwych prawu cywilnemu.
Potrafi wskazać elementy podmiotowo i przedmiotowo istotne poszczególnych praw rzeczowych oraz wyjaśnić ich znaczenie w procesie stosowania prawa.
Potrafi dokonać analizy cywilnoprawnej przedstawionego stanu faktycznego z wykorzystaniem przepisów prawa oraz orzecznictwa sądowego.
K_U04, K_U05, K_U06, K_U09, K_U10, K_U12
Kompetencje społeczne: Student
Rozumie społeczne i etyczne uwarunkowania rozwiązań prawnych oraz potrafi zidentyfikować i opisać dylematy natury prawnej, etycznej i społecznej związane z procesem stosowania prawa i wykonywaniem zawodu prawnika.
Rozumie potrzebę doskonalenia zdobytej wiedzy z zakresu prawa cywilnego i potrzeby jej systematycznego pogłębiania i aktualizowania.
Rozumie znaczenie prawa rzeczowego, a zdobytą wiedzę potrafi wykorzystać w życiu codziennym.
Potrafi współdziałać i pracować w grupie. Potrafi zorganizować wspólną i samodzielną pracę oraz określić priorytety służące do realizacji powierzonych zadań.
Potrafi w trakcie dyskusji komunikować zdobytą wiedzę oraz przedstawić swoją opinię na temat instytucji prawa rzeczowego występujących w polskim systemie prawnym.
K_K01, K_K02, K_K03, K_K06, K_K07
Metody weryfikacji
w zakresie wiedzy - egzamin,
w zakresie umiejętności - rozwiązywanie kazusów w trakcie zajęć,
w zakresie kompetencji społecznych - ocena postawy studenta, w tym jego przygotowanie do zajęć, zaangażowanie w zajęcia, umiejętność pracy w zespole.
|